Extra vitaminer om dom äter Hösilage

B

Budda

Har läst nån stans att man ska ge extra tillskott av E- och A- vitamin till hästar som äter hösilage! Räcker det med vitaminerna i Krafft miner Blå? Eller måste man kompletera med ytterligare vitaminer?:confused:

Sv: Extra vitaminer om dom äter Hösilage

Det är sant att e-vitaminhalten sjunker vid ensilering, A-vitamin vet jag inte. Att den sjunker såpass mycket att man skulle behöva ge extra E-vitaminer om man ger silage har jag aldrig hört talas om. Det kanske skulle vara hästar i hård träning isf.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
716
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Är det någon som testat Trikem Vitamins? Jag sitter här och pusslar lite med Bs foderstat inför hösten och kommer behöva byta bort...
Svar
18
· Visningar
1 695
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama