Extra mamma...

Skuggfaxe12

Trådstartare
Nu har min systers föl blivit lite mer än en vecka och flocken är van att bestå av fem medlemmar. Var ute igår och tömkörde de vuxna och när jag höll på med min systers sto (jag höll till i hagen med alla hästarna) blev vi tvugna att ta en drickpaus. Theo som hennes hingst föl heter ville dricka. Medan vi står där, kommer mitt stos föl fram och börjar dia från andra sidan. Och jag såg ut först såhär :confused: och sen så här :D. Är detta vanligt? Ska kanske tillägga att stoet som nu hade två föl diande är alphaledaren. Praktiskt när man ska börja rida utanför hagen!? Kan man med gott samvete (när fölet är 5 mån) t om iväg och tävla över dagen när man vet att den får mat på annat håll!?

Min systers och min första foderhäst. Var riktigt mammig. När en shettisåring skulle försökas få så han slutade dia då satte hon till mjölk och gav honom. Hon var så himla mammig ansåg att alla föl var hennes. När hästen i grannhagen fick föl satte hon till mjölk och stod och grät i sin hage.

Liknande trådar

Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Avel Jag ska ta det från början. Ägarna till stallet där jag bedriver min verksamhet och där jag även hyr en lägenhet har ett 4årigt sto som...
Svar
14
· Visningar
3 000
Senast: lewellyn
·
Avel Stoet är inte dräktig i år och jag undrar hur vanligt eller ovanligt det är att de vänjer av fölet självmant runt 9-10 månader ändå...
Svar
12
· Visningar
1 370
Foder & Strö Min första uppfödning fyller 22 år i år, och har sitt sista föl vid sidan (sent född i augusti) och hon är hur pigg som helst, kanske...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 748
Senast: Sar24BB66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar