Exportröntgen, vad betyder LM?

slant98

Trådstartare
Vid exportröntgen kan man lägga till röntgen av rygg. Då står det "rygg LM". Vad är det då som röntgas?? Tornutskott, ryggrad?? Det ska bara vara 4:a bilder av ryggen.

Vid exportröntgen kan man lägga till röntgen av rygg. Då står det "rygg LM". Vad är det då som röntgas?? Tornutskott, ryggrad?? Det ska bara vara 4:a bilder av ryggen.
LM står för lateromedialt, alltså vilken vinkel/projektion bilderna tas i. Exat vad som röntgas kan jag dock inte svara på. Det bästa är nog att kontakta kliniken och fråga.

Liknande trådar

Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 222
Senast: Claraclara
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
385
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 251
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka