Exportröntgen, vad betyder LM?

slant98

Trådstartare
Vid exportröntgen kan man lägga till röntgen av rygg. Då står det "rygg LM". Vad är det då som röntgas?? Tornutskott, ryggrad?? Det ska bara vara 4:a bilder av ryggen.

Vid exportröntgen kan man lägga till röntgen av rygg. Då står det "rygg LM". Vad är det då som röntgas?? Tornutskott, ryggrad?? Det ska bara vara 4:a bilder av ryggen.
LM står för lateromedialt, alltså vilken vinkel/projektion bilderna tas i. Exat vad som röntgas kan jag dock inte svara på. Det bästa är nog att kontakta kliniken och fråga.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 062
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 626
Senast: Lavinia
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
535
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka