Explorer problem, HJÄLP!

M

moonlightgarden

Min sator dummar sig totalet, eller rättare sagt explorern. Den funkar inte för fem öre medans allting annat funkar. Jag kan spela lineage 2 (online spel), sitta på msn och ha DC igång. Men exploerer funkar bara ett litet tag efter man satt igång datorn, känns nästan som om att det är ett x antal sidovisningar som gäller. Å inte särskilt många sidovisningar heller.

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Sv: Explorer problem, HJÄLP!

Jag gillar inte Explorer, tycker det krånglar och segar. Har Firefox istället, finns att ladda hem (gratis) på mozilla.se

Aha, okej på så viss. Pojkvännen sitter å försöker lösa det nu. Det konstiga var ju att det aldrig varit några problem förut, utan nu när jag skaffade ett trådlöst modem som den börjde bråka å att sätta tillbaks sladen å köra vanligt funkade inte heller. Så helt blötsligt så bråkar explorer efter ett x antal sidovisningar.

Vad finns det för fler webbläsare? Hur fungerar dessa webbläsare? På samma sätt?

Finns många olika webbläsare. Dom vanligaste är nog Safari, Netscape Navigator, Explorer och Mozilla Firefox.
Måste bara slå ett stort slag för Firefox, är skitbra! Det som är annorlunda från Explorer är att man inte behöver öppna nya fönster om man vill ha flera fönster uppe utan man har istället flikar i ett fönster, flik får man upp genom att trycka Ctrl+t. Detta är ju särskilt bra om man har en segande dator :)
Dessutom är den rätt snabb. Googla på "webbläsare" så hittar du fler alternativ.

Okej, får kolla det när jag kommer hem sen :)

Glöm inte Opera;) gillar verkligen den, surfar aldrig i nåt annat. Eller jo i undantagsfall. Är nån sida i enstaka fall som inte fungerar men upplevde att det var samma med Mozilla när jag hade den.

Så där ja, nu verkar det som om att vi har fått det att fungera :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka