Exemtäcke på!

Geysir

Trådstartare
Men när undrar jag:o vinterpälsen är inte helt borta så jag är rädd att det blir småvarmt. Jag vill inte börja försent lixom, men ej heller i onödan tidigt förståss. Nån som har något klokt att säga som kan hjälpa mej? Jag har ännu inte sett att han besväras av bitande odjur, men inbillar mej att han kliat svansen lite, körde dock igång med Prob-oljan för ett par veckor sen och har senaste veckan använt Prob Deo.

Sv: Exemtäcke på!

Jag la på täcket för en vecka sen, hon har oxå vinterpäls kvar men jag ville som du inte vara försent ute...:crazy:det verkar som att det börjar att finnas lite kryp ute nu..Myggor har jag iaf sett så...Hellre lite för tidigt än en dag försent!:devil:

Jag har haft eksemhäst i dryga 12 år o lärt sej sätta på eksemtäcken så fort det blir +10 på dagen. Knotten är väldigt livgivande insekter.....

tack tack, då är det bara nästan dags, bra tumregel, borde tom jag fixa att komma ihåg:p 10 är jämnt och bra lixom:idea:

Bra att du tog upp detta. Min lilla har troligen lite exem, kliade sig väldigt förra sommaren så jag köpte ett exemtäcke inför i år. Men eftersom jag inte har nån erfarenhet alls av att ha en exemhäst så vet jag inte när man ska börja med det...

Han har inte börjar klia sig nåt än iallfall och jag hoppas väl fortfarande lite att det bara var "bäbisfasoner" förra året och nåt tillfälligt. En bekant till mig hade haft 2 åringar som kliade sig en sommar, men sen aldrig mer.

Så...har ni börjat nu med det eller väntar ni lite till?

Man väntar inte tills dom börjar klia, man sätter på det innan. Erfarenhet. Såfort det börjar bli +5grader på natten på med täcket.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka