Hnokki

Trådstartare
  • Hej jag rider en isläning som är överkänslig mot knott:( har någon ett bra och hemmagjort insekts sprej resept som funckar bra mot mygg och knott:confused: han har stora exem och svans kotan är uppsvullen:down:

• Hej jag rider en isläning som är överkänslig mot knott:( har någon ett bra och hemmagjort insekts sprej resept som funckar bra mot mygg och knott:confused: han har stora exem och svans kotan är uppsvullen:down:

Men be ägaren köpa insektsspray, och om hästen inte har täcken så be att de även skaffar ett par sådana. Dessa är A och O när det kommer till eksem, att skydda hästen mot de som den inte tål vid.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Står lite i valet och kvalet på om jag Hööks eksemtäcke skulle kunna vara en idé, det som heter Shield nånting. Köpte ett Fly...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej Vi har massa insekter som bits (knott, blinningar, bromsar, myggor, fästingar) och min häst gillar det inte. Han och hans kompisar...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när... 2
Svar
37
· Visningar
9 659
Senast: Bregen
·
Hästvård Hej och hå. Hur sjutton kan man skydda skap/ljumskar/insida lår från de bitande odjuren? Främst utomhus, typ i hagen och eventuellt vid...
Svar
4
· Visningar
1 791
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka