R
Randig_ponny
Har haft min ponny i drygt ett och ett halvt år, han har nu fått ett hårt, ömmande och uppskaft "område" på rumpan, ett par cm till höger om svansen, ca 15x15 i dimeter.. Det är fullt av "mjälliga flagor" i pälsbottnen (svårt att förklara...) har provat med aloe vera som hjälpte en annan häst med raspen, men det hjälper inte. Idomin, helosan och helosan sol ( med solskyddsfaktor 8) funkar inte heller..
PANIK! han börjar nu klia upp det till hårlösa fläckar.. Har kollat upp på buke, om det liknar solexem, sommarexem och insektsexem. Hittar inget som liknar detta. Hans skrap är också sönderbitet av knott och andra insekter, under manen kliar han ofta och det har börjat lossna man
Börjat leta efter flugtäcken men känns inte som att det kommer hjälpa? Det kliar uppenbart på "området".
Förra året klíade det under manen och bakom öronen/ i pannan, skrapet for också illa av knotten, men tänkte inte nämnvärt på det då, mer än att jag sprejade på flugsprej.
Någon som vet vad detta är och/eller vad jag kan göra åt min ponnys problem?
PANIK! han börjar nu klia upp det till hårlösa fläckar.. Har kollat upp på buke, om det liknar solexem, sommarexem och insektsexem. Hittar inget som liknar detta. Hans skrap är också sönderbitet av knott och andra insekter, under manen kliar han ofta och det har börjat lossna man
Börjat leta efter flugtäcken men känns inte som att det kommer hjälpa? Det kliar uppenbart på "området".
Förra året klíade det under manen och bakom öronen/ i pannan, skrapet for också illa av knotten, men tänkte inte nämnvärt på det då, mer än att jag sprejade på flugsprej.
Någon som vet vad detta är och/eller vad jag kan göra åt min ponnys problem?