EmmaBovary
Trådstartare
Börjar med en disclaimer, den rationella sidan av mig vet bättre. Jag har läst på fass, jag har talat med läkare och jag vet att risken för biverkningar av kortison är mindre vid en kort tur. Jag vet också med mig att jag haft tur, jag har bara behövt använda kortison som pre-medicinering inför min bromsmedicin, inte vid några skov (peppar peppar). Men nu står jag här med en förpackning av Prednisolon 5 mg som jag ska ta fem stycken av, en gång om dagen i fem dagar mot min luftrörskatarr som aldrig ger med sig och även om jag borde veta bättre så är jag paniskt rädd för att min kropp ska samla på sig vätska och att mina sömnsvårigheter ska bli värre. Utöver det så är jag lite ledsen över att det gick från "Du får hostmedicin utskrivet, blir det värre kan du kanske få en kortisonkur" via. samtal med sköterskor när jag behövt förnya receptet som sa att det inte är farligt att äta hostmedicin ett tag, till att få lite skäll, fått lyssna på hjärtat och "blir det inte bättre måste jag boka en lungröntgen". Hade jag vetat om det från början hade jag inte härdat ut som jag gjort.
Finns det någon här med erfarenheter av att äta kortison en kort tid? Hinner det hända mycket på den tiden? Den ätstörda delen av mig, som oftast är under kontroll numera, skenar som fan.
Finns det någon här med erfarenheter av att äta kortison en kort tid? Hinner det hända mycket på den tiden? Den ätstörda delen av mig, som oftast är under kontroll numera, skenar som fan.