linnsan

Trådstartare
vad tycker ni om detta foder? får hem en valp nästa vecka:love: och undrar om ni har några erfarenheter om detta foder.. det är puppy och junior 1-12 månader.. tacksam för svar:)

Sv: Eukanuba?

har för mig att det är jätte dyrt :p
för ett år sedan måste det vara.. så fick jag nå rabbat.. köp 10 säckar få 11:e gratis.. när jag gick in för att köpa min första säck så backade jag minns jag iaf...
Köpte en större säck för mindre pengar på ett annat ställe...

Det är dyrt,men bra! Min vovve hade problem med klåda och dylikt,bytte till eukanuba,sensetive skin,och OJOJOJ,vilken skillnad!!

Bajset,pälsen,och andedräkten,vilken skillnad! Och han slutade att fisa! :bump: :bump: :bump: :D

Han slutade klia sig efter ca 1 månad,HELT,men bara efter några dagar så slutade han klia sig,en del..

Visst,som sagt så är påsen DYYR! 449:- för 15 kg,men det är då värt varenda krona!!!

Sen har dom kommit med nya nu också som tex speciellt foder för schäfer,rottweiler,labrador m.m,för att anpassa sig till jusst dessa raser..

Och du får ett häffte att när du köpt 10 säckar så får du den elfte gratis! Och gratis är ju bra! :banana:

Min valp blev kass i magen av Eukanuba, men det fungerade alldeles utmärkt för svärmors valp.

delvis knapplån
tack för era svar.. den verkar ju bra iallafall.. det är en lite hund så det gör inte så mkt om det är dyrt så länge det e bra.. han äter inte såå mycket ändå.. om om det skulle vara för dyrt så får ja väll byta;)

Haha, hade i tankarna att starta en sån här tråd men nu slipper jag ju det :p
Tillbringat en evighet på djuraffären idag och jämfört foder, läst innehållsförteckningar osv. (tror att personalen blev lite less tillslut för jag ville inte ens ha nån hjälp :angel: ).
Tillslut velade jag mellan Royal Canin Sensible och Eukanuba Sensitive Skin, priset låg i pricip lika för en större säck (runt 500:-), var innehållsföretckningen som skiljde sig lite Eukanubas hade lite mindre protein och fett medans RC hade lite mer.
Vet fortfarande inte vilket jag ska välja, har en hund som lätt får klåda, hudrodnader m.m och dessutom kan vara överkänslig mot vissa proteiner - på det sättet låter Eukanubas Sensitive Skin bra eftersom det innhåller mindre protein. Men å andra sidan så vet jag ingenting om det fodret och vovvan har lite svårt att hålla vikten och då är kanske RC's bättre eftersom det innehåller både mer fett och protein? det rör sig iofs inte om några stora mängder mer eller mindre utan mellan 2-4%, så det kanske inte gör nån skillnad i fråga om hunden håller hullet eller inte?

ja tänk vilken tur man kan ha;) .. e inte jätte hajj på det här men det var ju ngn annan här i tråden som testat eukanubas foder som var mot känslig hud och sa att det fungerat.. kanske vore värt att testa;)
lycka till!

Som sagt har jag eukanuba,sensetive skin till min vovve som hade mkt irriterad hud,(mjällig,och alldeles röd på mage,och kliade sig ibland igenom vissa nätter),och jag märkte en skillnad redan efter några dagar,och nu efter att ha gått igenom 1 ½ påse,så kliar han sig MAX ett par gånger om dagen,lite snabbt,sen är det bra! (från att ha kliat kliat och kliat,hela tiden)

Är nog bra med fett i fodret,min håller hullet jättefint,vart t.o.m kraftigare,så jag fick minska ner lite liite i början,men då är han ju en kastrerad hanne oxå..:p

Jag har detta fodet till min hund och jag är nöjd med det. Det är ju ett stor plus att det är ett välkänt märke så man kan få tag på det överallt. Jag köper min säck på Granngården för där har jag SKK rabatt, tror det är 10 % på Eukanuba.

:)

vad tycker ni om detta foder? får hem en valp nästa vecka:love: och undrar om ni har några erfarenheter om detta foder.. det är puppy och junior 1-12 månader.. tacksam för svar:)

Båda mina funkar på det iaf.:)
En elvamånaders å en sexåring!

delvis kl..
har fått hem honom nu:love: .. han e en riktig knähund.. :love: skulle ligga i sängen i natt.. :angel: världens härligaste.. återkommer med bilder på söndag kväll eller på måndag då jag inte har ngn kamera här:idea:

Jag föredrar absolut Hills! Roburs högenergifoder funkade ocks åbra för oss.
Eukanuba har jag provat ett tag men va ingen höjdare för oss.

HILLS!:love:

Visst,som sagt så är påsen DYYR! 449:- för 15 kg,men det är då värt varenda krona!!!
Jag har betalt nästan 550:- /säck.

Fast man behöver ju oftast inte ge så mkt av dyrare foder som av billigare. Så det brukar faktiskt inte bli så mkt dyrare i längden. Dessutom: skulle du vilja leva på bra dyr mat eller billig skräpmat. :angel:

Vi hade Eukanuba i 4 år till våran vovve men nu ska vi testa Orenji. Dels pga att han inte äter så bra av Eukanuban.

/Maria

Tycker det är ett dåligt foder för så mycket pengar. Mina sket skottkärror av det. För billigare peng får jag en suveränt färskfoder (Klass) för pengarna.

hmm.. min volpis bajsar också väldigt mycket 4-6 ggr dag. men det kanske är vanligt när de är så små?:confused: ...tack för ditt svar!:)

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
518
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 170
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 879
Senast: Sel
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 636
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar