Ett mirakel eller tillfälligheternas spel? (Skakande föl)

Alexandra_W

Trådstartare
Nu vet jag inte vad jag ska tro och om jag ens vågar hoppas.

MEN... Kele har INTE skakat sedan i söndags. Det har varit plus fem grader nästan hela tiden (när 4 dm snö töade blev hagen en äcklig lerpöl..*sucka*), och jag har undrat om det var pga det bara. MEN hon har skakat vid den temperaturen innan. En natt small det till och blev kallt igen och temperaturen rasade från plus fem till minus 8 på bara några timmar. Då var jag säker på att hon skulle skaka. Men inte =)

Idag är det plus fem grader, det är ruggigt och grått som attans och har varit dimma och regnat hela dagen. Inte mycket regn, duggregn bara, men sådär kallt och ruggigt. Hästarna gick ut klockan elva, och jag tog nyss in dem (kl 16).

Kele var blöt i pälsen (inte mot huden, men hon brukar skaka bara en regndroppe snuddar henne) men hon VARM och hon SKAKADE INTE.

Jag vill slå frivolter, studsa och jubla, men törs inte riktigt, det är säkert bara men tillfällighet. Men ändå...HON SKAKAR INTE!!

Hon såg dock lite förvånad ut när matte överföll henne och höll på att pussa ihjäl henne och upprepade "du skakar inte, du skakar inte, du är världens finaste lilla snutta och du skakar inte" om och om igen...hrm...*ler snett*

Nu vill jag se den bästa tumhållning Bukefalos kan uppbringa att hon inte börjar skaka igen, att det här inte är en tillfällighet. Snälla?

Hej!
Jag har läst om ditt föl förut, även om jag inte följt med *på alla åtta cylindrar* :smirk:, men håller alla tummar för att allt skakande är över :)!

Åh vad skönt!! Tänkte precis att jag skulle skriva och fråga hur det gick.

Mirakel finns och har alltid funnits :p!!!

Tänk nu bara att det ÄR SÅ... Kele är FRISK :banana:!
Positivt tänkande dygnet runt gör att du överför det på henne, be också ALLA andra att sända sina positiva tankar (jag sänder)... så blir allt bra!!!!

Mvh :)/Bia

Mirakel finns och har alltid funnits :p!!!

Tänk nu bara att det ÄR SÅ... Kele är FRISK :banana:!
Positivt tänkande dygnet runt gör att du överför det på henne, be också ALLA andra att sända sina positiva tankar (jag sänder mina)... så blir allt bra!!!!

Mvh :)/Bia

Härligt!!! Håller tummarna att hon fortsätter som en "normal ickeskakande häst" nu!!!

Minnis matte

Har följt varje tråd om ditt föl och hoppas på att det skulle dyka upp en lösning.

Underbart att hon har slutat skaka, nu håller jag tummarna på att skakningarna har slutat helt! :bump:

Liknande trådar

Hästvård Jag blir snart matt. Har ju gnällt om att Kele fryser så hon skakar såfort det regnar minsta lilla. Nu har hon dock vid flera...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat