Ett japanskt hundliv

E

Einfari

Någon som såg tv-programmet Ett japanskt hundliv på SVT1 ikväll? Till att börja med visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, men allteftersom programmet gick blev jag alltmer förstummad. Å ena sidan gläder det mig att japanerna har ett ökande hundintresse, å andra sidan går det mycket ut på jämlikhet mellan hunden och människan. Allt som vi människor har ska hunden ha, ungefär... Bara några exempel:
  • Det var tex ett bröllop mellan två hundar i kimono och hela kitet.
  • Före bröllopet fick hundarna bada bubbelpool med hussar och mattar. Hundarna såg inte ut att uppskatta varken värmen eller bubblorna :eek:
  • En husse jobbade så mycket att han inte kunnat ha hund tidigare, men tack vare en "lunchmaskin" gick det så bra. Vid en signal serverades maten och samtidigt kunde husse titta på sina hundar via web-kamera. Hur rastningar genomfördes visades inte....
  • Ett par som hyrde en hund på helgerna hade köpt en videofilm till hunden :angel: På filmen visades bla en studsande leksak och ett hoppande tuggben. Eh, hunden var inte ett dugg intresserad av filmen.... Men varför inte köpa en leksak och ett rikigt tuggben till hunden??
Visst, jag har också hund mer för min egen skull än för att hunden så gärna vill ha just mig. Men nog sjutton ska vi kunna respektera våra hundar och låta dem leva hundliv så långt det bara är möjligt och sluta förmänskliga dem! Anledningen till att jag valt hund är ju just att hunden är hund och inte docka eller nåt...

Sv: Ett japanskt hundliv

Håller med dig om att en hund ska vara just hund och ingen "prydnad" , bara detta att man kunde hyra en hund över en helg verkade ju inte klokt, undrar just hur hundarna mår som får flacka och fara hit och dit.:confused:
Och han som jobbade så mycket och såg sina hundar via webb kamera, han skulle inte ha hund över huvudtaget.
Och dessa små vavvor som kläddes ut och sattes på ett altare , inte klokt. :mad:
Hoppas verkligen att det inte går så långt här i sverige för då är det något fel nånstans..

Jag kunde inte se det klart. Jag blev äcklad. Jag frågade mina hundar omde ville åka till Japan. De bara viftade dumt på svansen. Jag kanske skulle haft den där skäll-översättaren? Fast för svansar då...

Missade det.... slog över och såg sista minuten.
Men det verkar på er som om jag inte behöver gräma mig över det alltså...

Och alla dessa hundar bars runt hela tiden, eller kördes i någonslags små hundvagnar, modell barnvagn! Ingen motion, ingen "hundig" stimulans typ leka fritt med kompisar, apportera öht... Stackars djur :crazy: :cry:

Jamen, när husse o hunden skulle bada då :eek:
Båsa stoppades in i en tvättmaskin där det kom vatten och tvål i munnen o ögonen på hunden :confused:
Varför inte bada den själv? näe då ska man stoppa in den i en jävla maskin,,,:eek:

De var helt galna! Jag blev så fruktansvärt arg.
Han som hade sin matmaskin...han hade inte kunnat haft hund innan eftersom han jobbade hela dagarna - men NU när han kunde ge hundarna MAT då gick det bra. de behövde aldrig kissa och bajsa eller?:smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka