Espen Skis häst?

Topolino

Trådstartare
sept27sava.jpg

:D

Sv: Espen Skis häst?

Hehe vi hade en häst i stallet som gjorde så i löp (och träning). Hell of a kid heter han. :p

Ja, vem är det? Det är en klassisk bild men jag kan för mitt liv inte minnas vem det var - har för mig att det var någon fining i alla fall.

Allt går att hitta med Google!:D

"The race was the 1980 Tremont stakes with Great Prospector savaging the winner, Golden Derby. This is the famous ECLIPSE AWARD WINNING PHOTO taken by the noted New York track photographer Bob Coglianese."

Tjosan! Fröken Strokirk hade en häst som hette Majano som attackerade andra hästar i loppen. Han var sin tids dyraste åring och vann sedermera Jockeyklubbens och Norsk Derby.

Senast ändrad:

Läste lite om det fenomenet och det var tydligen ganska ovanligt men en djupt rotad instinkt där hsäten inte ville låta lägre rangade hästar gå förbi :D Undrar om det är rang-hög-het som Espen oxå lider av :D

vet en ranghög shettis som hade vanan (ovanan?) att lägga öronen bakåt på upploppet på ett sådant sätt att de andra helt enkelt inte vågade gå om.

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 888
Senast: Roxy
·
Övr. Grenar Är det nån i Sverige som följer detta race? Höjdpunkten på almanackan här I Australien! Tisdag 5 November, 3200m Final-startfältet samt...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Seabaz
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: hastflicka
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka