Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Känner igen bilden jag oxå, tror jag sett den förr, förmodligen någon gång under mitt totala nördande när det gäller att leta info om gamla galopp-rävar
"The race was the 1980 Tremont stakes with Great Prospector savaging the winner, Golden Derby. This is the famous ECLIPSE AWARD WINNING PHOTO taken by the noted New York track photographer Bob Coglianese."
Tjosan! Fröken Strokirk hade en häst som hette Majano som attackerade andra hästar i loppen. Han var sin tids dyraste åring och vann sedermera Jockeyklubbens och Norsk Derby.
Läste lite om det fenomenet och det var tydligen ganska ovanligt men en djupt rotad instinkt där hsäten inte ville låta lägre rangade hästar gå förbi Undrar om det är rang-hög-het som Espen oxå lider av
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.