Eriks säkerhetsväst?

tinafinis

Trådstartare
Vad är de för märke på den?
Finns dom att köpa i "travmodell" eller den är bara specialgjord för honom??

Den såg så slimmad ut.

Sv: Eriks säkerhetsväst?

Finns att köpa "liknande" på B*rjes, iaf smidigare än dessa som är helt stela

1690.jpg

Annars den från H**ks
230246.jpg

fast jag tycker eriks ser ännu mer slimmad ut, precis som en korsett.
Skulle vilja prova en sådan, just för att dom är utformade så man kan köra i dom oxå.

Jag har en sån som på bilden fast inte samma märke och den är utmärkt att köra i :idea: OCH att krascha med! Jag har provat i ett kval. :crazy:

Hur menar du korsett? Snörningen på ryggen? Jag har inte sett hans väst.

Har inte sett Eriks väst men RaceSafe tillverkar en väst speciellt för travkuskar. Den ser ungefär likadan ut som ridvästarna på bilderna men är lättare och ännu smidigare.
Jag tycker det är självklart att alla kuskar ska ha väst. En spark som tar mitt i bröstkorgen kan sluta illa och det händer ju titt som tätt. Eller att kusken åker i backen under lopp...
Sen kan man ju inte skydda sig mot allt men när det finns så smidiga modeller, varför inte använda dem? Heder åt Erik som är rädd om sig.

Vad är de för märke på den?
Finns dom att köpa i "travmodell" eller den är bara specialgjord för honom??

Den såg så slimmad ut.

håller med dig helt..såg också den västen.. e också på jakt efter en sån.. jag ska höra med dom på ladugårdinrede när jag träffar dom om dom kan ta in en sån. den såg mycke smidigare ut att köra i, jag kör dock ien ridväst nu men det känns knöligt, hoppas någon vet vart man hittar dom..=)

Denna västen är som en korsett som nilsson utryckte sig.
På framsidan ser det ut att vara två plastplattor och på baksidan är det som en smalt sköldpaddsskal som löper precis som ryggraden.
Jag kan inte finna den när jag googlar.

Nästan, inte riktigt.
Jag får väl maila Erik på facebook ;-)
Nä, skämt o sido.

Hittade framsidan på den på aftonblandet om det kan vara till nån hjälp för att luska ut vad det kan vara för nån
erikvasten_737681w.jpg

Om den är som den OKI visade så tror jag att jag kommer att behålla min panel-väst... :love::love:

Flärpen som ska skydda svansen går nämligen att vika upp så man kan sitta någorlunda bekvämt. :idea: Plus att den faktiskt skyddar mer av axlarna...

Det gör att jag även kan rida dressyr i den... :D

Det kanske inte är tanken men bra är det. :angel:

Håller med. Själv har jag en Racesafe 2000 som går precis lika bra att köra som rida med. Jag brukar till och med glömma att ta av mig den efter loppen då jag inte ens märker att den är på.
Värre var det tidigare då jag hade en sån där förskräcklig pansarväst...

jadu ingen aning men ful var den ;) fast huvudsaken är jua tt den fyller sin funktion... men varför skulle hängslena förvirra? dom sitter i i typ alla dressar eller byxor?

tänkte kanske att hänslena förvirrade eller så då hon tyckte de såg ut som en hängpattebh.
ser ju nästa ut som om dom sitter ihop om man inte känner till märket på hänslena.

hängpattebh hahahah, säljer den inte bra somsäkerhetsväst kanske det vore ett anant säljargument ;) hiihi

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
745
Senast: iNHALE
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Unafraid
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: Takire
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
433
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur