P

pippi27

Kom på att det är länge sedan jag skrev här.
Mycket har hänt.
Vår fotvärmare Jesper fick tas bort i somras:cry:
(hata fästingar)
Erika har gjort storma framsteg.
Hon är väldigt mjuk och följsam. Otroligt lättarbetad även för att vara bc. Söket går som en klocka.
Det som har varit och fortfarande är vårt stora "problem" är att hon gärna suger på det som hamnar i munnen och att hon har svårt med lämning av saker.
Men, det kommer nog så småningon.
Erika__-.jpg

Sv: Erika

Gud vad fin hon var!:love:
O vilka öron:D

Att de kan vara sån skillnad på BCs, det är en otrolig skillnad på henne och min svärmos hund.

Neo

Ja, vi saknar alla Jesper. :cry: :love:
Men du har gjort ett toppenjobb med Erika, det märks inte minst när du kan lämna henne hos främlingar utan att hon reagerar det minsta. :D

Tackar:)
Ja hon är fin min fröken, kanske att jag önskat lite mer päls på henne.
Men ffa har hon världens bästa psyke:love:

usch så tråkigt med jesper, vad hände?

erika, är det den som du köpte som valp? hon är väldigt söt i alla fall, och va kul att det går bra! :)

Hon är tjusig donnan...:love: men lite matolja i maten för pälsen tror jag inte är helt fel.
För er som inte träffat Erika kan jag tala om att hon hör till dom trevligare bc som jag träffat! Ville ta med hem henne med en gång.. :love::love::love:

Erika kommer från Irland.
Importerad som avlestik. Uppvuxen på en fårfarm.
En suverän vallhund! Älskar att arbeta (ja hon är ju bc:D) sök i skogen går som på räls.
Har nu börjat tränan henne för uppgiften som servicehund:idea:

Jesper:cry:
En dag i somras vände han plötsligt och högg mig och en annan hund, en hund han lekt väldigt bra med.
Jag blev först alldeles chokad för det är verkligen INTE Jesper!
Alla som träffat honom kan intyga att det var verkligen inte han. Jesper som man kan ta vad som helst från utan pip, Jesper som Erika och barnen kan härja hej vilt med utan att han så mycket som muttrar eller rör på läppen.
Senare samma dag var det sonen som sa att Jesper har ju faktiskt varit lite sur senaste tiden.
Vi pratade om det och det blev ju en tur till vet.
För att göra det kort så var hans blodvärden "kaiko", visade även på en erlichiasinfektion.
Under undersökningen högg han även vet varpå vi tog bort honom.
Han mådde inte bra, hade ont i kroppen, vi ville inte chansa att han skulle hugga igen så :cry:

Cillamuffins, valpen fick jag ju ta bort rätt fort då hon visade sig ha fel på skelettet.

Senast ändrad av en moderator:

Erika är verkligen är en härlig hund, det ska bli roligt att ha henne hemma igen. :D

Jag ringer dig när jag går på lunch om en stund!

Liknande trådar

Hoppning Poletten har trillat ner hos herrn, hoppning är ungefär det roligaste som finns. So far so good, han har börjat ta tag i hindren själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka