Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte boken specifikt utan Resan-metoden som terapiform.Menar du det där som beskrivs i boken som heter Resan? Det var nån som gav mig den boken för längesen, jag läste den och typ halva boken skrattade jag och tänkte "herregud" och andra halvan var jag mest förfärad för att det tyvärr finns folk om faktiskt går på det där, som kommer avvakta riktig behandling och riskera att bli mycket sjukare
Inte boken specifikt utan Resan-metoden som terapiform.
Känner för en dos personlig utveckling igen och kollar på lite olika alternativ i min närhet. Det finns en som använder Resan-metoden, vilken jag tycker verkar intressant. Någon som har erfarenhet? Berätta!
Jag har provat olika alternativa metoder tidigare men det enda som gett gott bestående resultat har varit terapi genom välutbildade psykologer.
Ja precis, det är den metoden som beskrivs i boken.Inte boken specifikt utan Resan-metoden som terapiform.
Jag har ingen erfarenhet av metoden, men tycker det är intressant att höra hur du väljer. Du "känner för en dos personlig utveckling" - vad är det som lockar dig till just den här metoden? Vad är det du läser som gör den intressant? Vad förväntar du dig att få ut av det?Känner för en dos personlig utveckling igen och kollar på lite olika alternativ i min närhet. Det finns en som använder Resan-metoden, vilken jag tycker verkar intressant.
Såg metoden nämnas någonstans och tänkte den som ett alternativ till de andra alternativ jag har. Därför frågar jag här.Jag har ingen erfarenhet av metoden, men tycker det är intressant att höra hur du väljer. Du "känner för en dos personlig utveckling" - vad är det som lockar dig till just den här metoden? Vad är det du läser som gör den intressant? Vad förväntar du dig att få ut av det?
Huma Nova är ett av de företag i den branschen som jag absolut minst förtroende för. Redan reklamkampanjerna ger mig rysningar. Hela den där grejen med att man skulle ha ett "sant, inre jag". Hu!"
Ett tydligt exempel på hur nyandlig frälsning maskeras som terapi är Brandon Bays så kallade Resan-terapi. Hennes bok The Journey marknadsförs som en kurs i självläkning. Under Bays ledning har ett stort antal ”auktoriserade Resan-terapeuter” etablerat sig internationellt och i Sverige. I Journey-sessionerna ska ett ”här-och-nu-själv” sammanfogas med ett “högre, inre jag” genom coachade övningar.
Ledarna betonar den terapeutiska funktionen, de talar “till hjärtat” och lovar snabba effekter. Associationerna till helbrägdagörelse ligger nära när Bays beskriver hur hon med hjälp av sin metod blev av med en cancertumör, stor som en basketboll.
Huma Nova erbjuder utbildning i psykosyntes för att under mottot ”bli den du är” skapa ”diplomerade samtalsterapeuter”. HumaNova betonar att det är vårt ”jag” som ska dirigera vår inre ”orkester”."
https://www.svd.se/i-morker-ar-alla-terapeuter-graa
Och 3000 kronor för en helg New Age-jox utan evidens eller någon form av bevisad nytta? Skicklig marknadsföring där.