Erfarenhet av Carrier Grain Free?

Dentaku

Trådstartare
Eftersom jag av djurskyddsskäl undviker att köpa kycklingprodukter till mig själv vill jag gärna även ge hundarna foder som inte innehåller kyckling, helst svensktillverkat. De får mestadels färskfoder; Pondus Original, som jag är jättenöjd med, men jag vill ha ett torrfoder också som de kan få ibland om vi glömmer att tina mat eller om vi åker bort.

Nu har vi testat Standardt under några månader men det funkar verkligen inte - grön skit och magproblem är resultatet när de fått torrfoder. Så nu vill jag hitta något annat foder. Önskemålen är alltså att det inte innehåller kyckling, gärna svensktillverkat men åtminstone europeiskt, spannmål är ok men inte massa olika sorter och helst inte majs. Proteinhalten bör ligga på ca 25%. Magnussons är det enda foder Rover inte varit förtjust i så det går bort.

Carrier Grain Free Lamb verkar kunna passa men är det någon här som har erfarenhet av det?

Eftersom jag av djurskyddsskäl undviker att köpa kycklingprodukter till mig själv vill jag gärna även ge hundarna foder som inte innehåller kyckling, helst svensktillverkat. De får mestadels färskfoder; Pondus Original, som jag är jättenöjd med, men jag vill ha ett torrfoder också som de kan få ibland om vi glömmer att tina mat eller om vi åker bort.

Nu har vi testat Standardt under några månader men det funkar verkligen inte - grön skit och magproblem är resultatet när de fått torrfoder. Så nu vill jag hitta något annat foder. Önskemålen är alltså att det inte innehåller kyckling, gärna svensktillverkat men åtminstone europeiskt, spannmål är ok men inte massa olika sorter och helst inte majs. Proteinhalten bör ligga på ca 25%. Magnussons är det enda foder Rover inte varit förtjust i så det går bort.

Carrier Grain Free Lamb verkar kunna passa men är det någon här som har erfarenhet av det?
Vet inte om Carrier, men har däremot svårt att tänka mig att det är svenska lamm i fodret, även om fodret är tillverkat här :) Finns nog inte foder mer än färskfoder som innehåller svenskt lammkött/lammköttmjöl.

Vet inte om Carrier, men har däremot svårt att tänka mig att det är svenska lamm i fodret, även om fodret är tillverkat här :) Finns nog inte foder mer än färskfoder som innehåller svenskt lammkött/lammköttmjöl.

Att det inte är svenskt lammkött är jag medveten om, det spelar mindre roll om jag ska vara helt ärlig. Jag är nämligen rätt säker på att lamm utomlands har det bättre än svenska kycklingar.

KL:

Simpson Premium är ett annat foder som verkar intressant, både varianten med lamm och den med lax.

Ja, jag ger carrier lamm till min hane han är känslig i magen och har blivit gasig och lös i magen av annat torrfoder
Carrier lamm funkar bra på honom, han får även Musch

Jag gav det en period. Funkade helt okej för ett billigare torrfoder. Mycket luft i kulorna och en hel del bajs från hunden! Har rekommenderat det till vänner som inte har råd med lite dyrare torrfoder (som i mina ögon är bättre).

Jag gav det en period. Funkade helt okej för ett billigare torrfoder. Mycket luft i kulorna och en hel del bajs från hunden! Har rekommenderat det till vänner som inte har råd med lite dyrare torrfoder (som i mina ögon är bättre).

Jag tycker att det är rätt dyrt, åtminstone i jämförelse med de foder jag givit tidigare(som tyvärr innehåller kyckling).

Jag har gett Simpsons Premium och är jättenöjd! Väldigt drygt, och de bajsar sällan och små, fasta korvar.
Jag har dock hett sorten Anka och Potatis och den som heter typ 80/20. Märkte ingen större skillnad på någon av de sorterna.

Jag har provat, men jag minns tyvärr inte om det var lamm eller kyckling, men jag tror det var lamm. Han fes mkt och sket mer än vanligt på det. :/

Att det inte är svenskt lammkött är jag medveten om, det spelar mindre roll om jag ska vara helt ärlig. Jag är nämligen rätt säker på att lamm utomlands har det bättre än svenska kycklingar.

KL:

Simpson Premium är ett annat foder som verkar intressant, både varianten med lamm och den med lax.
Nikka (jaktlabbe) åt Simpsons Premium något år och jag var väldigt nöjd med det :up: .
Enda nackdelen var väl att hon blev lite välgödd när hon var konvalescent - men en labbe som bara går korta koppelpromenader i ett par månader är svår att hålla slimmad, oavsett foder.
Om det inte vore för att jag är lat (och lite snål) så skulle jag fortfarande köra på Simpsons.
Som det är nu beställer vi en hel pall Halla torrfoder på en gång, det är väl inget kvalitetsfoder sett till innehållet men hundarna funkar väldigt bra på det; bra i magen, fina pälsar, pigga och glada osv.

Och ett Grattis födelsedagen är väl på sin plats :) :bump::bump::bump:?

Vi gick över från VoH till Purenatural Grain Free Lamb, mest för att jag var less på den besvärliga hanteringen av fryst färskfoder. Ville ha spannmålsfritt och helst utan kyckling. Vägde lite mellan Carrier och Purenatural men valde sistnämnda till slut. Kräsen kh collie gav tumme upp! Fasta fina korvar :p men från att ha skitit 1 gång/dag på VoH så sket han betydligt mer - i alla fall 2 ggr/dag.

Dock är Purenatural inte svenskt, men åtminstone europeiskt.

Carrier är inget billigt halvkassfoder i mina ögon. Jag har carrier super premium (röda säcken) till mina hundar. Jag har flera uppfödarvänner med pälsras som ger den varianten. Mina hundar mår bra på det. Inte mycket bajs, bra i magarna.

Liknande trådar

Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
2 240
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Som rubriken säger, hjälp mig och min problem hund! :D Jag tycks inte hitta NÅGOT foder som inte går att matcha kriterierna. Bryr mig...
2
Svar
30
· Visningar
6 422
Senast: fijja
·
Hundhälsa Min hund har totalt tröttnat på Standardt efter dryga 1,5 år. Näst intill omöjligt att få henne att äta så mkt som hon behöver få i sig...
Svar
15
· Visningar
6 709
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Nu är jag inne i foder djungeln och blir bara mer och mer snurrig :p Min hund äter idag friskies torrfoder, men hon är matt i pälsen...
Svar
5
· Visningar
1 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar