Bukefalos 28 år!

Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Åhnej, min haft har 1månads hoppvila också. :D
Dock blir de en veckas hoppvila till då han är under igångsättning efter tre veckors jullov nu.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

För att citera en stallkompis...

"Ni blir så arga på varandra ibland... du säger: -Jojo va fan, lyssna!! och hans svarar -Dra åt helvete, jävla kärring!!!"

Denna helgen var det mest en hoppglad häst som fått vila lite för mycket under jul =P
http://www.videofy.me/v/745726
 
Senast ändrad:
Sv: Era senaste filmer, forts

Vilken fin häst du har! Verkligen härlig inställning till hoppningen! Och jag tycker att du rider väldigt mjukt och fint, och hästen ser ut att trivas med det. Roligt! :laugh:


Sedan vill jag gärna ge lite konstruktiv kritik också, hoppas att det går bra.

Först och främst så måste du höja blicken! Jag kan lova dig att hästens hals och huvud finns kvar där, även när man inte tittar på det.
Om du höjer blicken och sträcker på dig kommer din sits att utvecklas väldigt mycket. På filmen ser det likte ihopsjuknet ut, och det i kombination med stolssits, och jag tror av egen erfarenhet att om du bara får ordning på blicken så kommer det hjälpa enormt mycket.

Jag undrar också hur din sadel ligger. Du hamnar ofta väldigt långt bak i sadeln, och det i kombination med skänklarna långt fram får mig att fundera på om sadeln kanske kan vara lite smal? ´

Eller så är det helt enkelt sitsen som behöver korrigeras lite, och grundproblemet är att du kollar ner och sitter lite väl ihopsjunket, och att det kan resulterar i stolssits och att du hamnar långt bak i sadeln.


Jag fick hjälp av en enormt duktig tränare med min blick, och det förändrade min sits helt och hållet. Det krävs mycket inbankande i hjärnan, det vet jag, men när man väl har lyckats korrigera det så är det mer än väl värt allt det jobbiga!

Jag hör även att din tränare kommenterar din blick, men det behövs göras mer intensivt så man aldrig får chansen att säcka ihop. Och det går att förändra sitsen, det är bara att kämpa, kämpa, kämpa!!



Lycka till! :bump:
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Tack för bra kritik.
Blicken har alltid varit mitt stora problem. Jag är hopplös :-(
Sadeln ligger bra, så det är säcken där uppe det är fel på. Blir ju extra tydligt med korta läder oxå. Måste jobba vidare med mig själv!
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Ingen är hopplös!!!

Jag tror mycket att det handlar om att träffa rätt tränare. Den tränaren du har är kanske inte optimal för att lösa just problemet med blicken, utan kan behöva kompletteras av någon annan som kanske inteär lika duktig med det andra, men som verkligen får dig att förändra sitsen.

Min räddning kom när jag jobbade hos två av landets mest framgångsrika hoppryttare, och jag hela tiden blev påmind om mitt problem om jag började säcka ihop igen, då den ena var väldigt duktig på att kommentera det.

I början låg koncentrationen helt på blicken och sitsen, och först när jag hade förbättrat den fick jag lov att börja arbeta med hästarna jag satt på. Just den moroten att ridningen skulle bli roligare först när jag ändrade sitsen, gjorde att motivationen var på topp.


Som sagt, ingen är hopplös, det är bara så att vissa saker behöver mer innötning än andra.


Och återigen, ett stort lycka till! Detta klarar du!!
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Tack :)
Här är en äldre (skakig) film där jag själv tycker att jag sitter bättre o har bättre blick.

http://www.youtube.com/watch?v=weN-cQW1F74&list=UUXqcfoiIJWe41zU-K3uPZVQ&index=1

Min vanliga hopptränare är den som är på mig bäst, har dock inte kunnat träna för henne på ett tag nu pga dåligt väglag.

På denna filmen är sitsen helt annorlunda. Rakare rygg och bra blick! Och då vet du ju också att det absolut inte är omöjligt!!

Kan du inte säga till din nuvarande tränare att vara på dig mer med din sits, eller be någon kompis vara med så ofta som möjligt när du rider, och ha som enda uppgift att påminna dig?

Jag vet att du klarar att ändra sitsen igen, det är bara att kämpa varje dag!
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Det ska jag göra!
Jag ser ju själv vilken skillnad det är. Tack för bra tips o pepp :)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

kl

är sadellös så hästen har fått vila hela vintern, har en hemma nu som jag ska prova dock :banana:,
longerade hästen igår och hon var väldigt trevlig att jobba med :D, kunde öka/korta tempot och steget. hon var lite väl springig och stel i hö varv så jobbade med att få henne att slappna av i ett lugnare tempo där. tar gärna emot kritik ^_^
http://www.youtube.com/watch?v=leFuulEO_UQ
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Så duktig hon är :)

Raider_ imponerande, du måste ha bra balans!


Jag ska debutera min pålla till helgen, vi ska till åstorp, någon som ska dit?
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Joda jag är ganska klok, ibland iallafall :D


sassiball: Tack! Den brukar vara där den ska iallafall :D
Lycka till på tävlingen!! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 164
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 000
Senast: co-SMAD4
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
472
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
348
Senast: sicx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp