Era kissar

Volvobruden84

Trådstartare
Japp, finns kanske en sån tråd redan men vad har ni för missar :)

Jag har dessa (dock bor dom hos mamma o pappa)

*Sessan - Bondkatt/Siames - Född 2001. Räddad från döden.

*Pussi - Bondkatt/Siames , bror med Sessan. Räddad.

*Sascha - Far: Gizmo Mor: Jasmine (ca. 1998-2001 R.I.P :cry:) Bondkatt & ?? Egen uppfödning. Född 1998

Sen har mor o far dessa:

*Gizmo , Bondkatt född Sommaren 1997. Köptes 1997

*Zimba , Ras okänd, Hittekatt, troligtvis ca. 4 1/2-5 år nu , hittades -04.

*Snutten, honom kan jag skriva hur mkt som helst om men då blir det långt. Kortfattat; Vildkatt som fick sin mor uppäten av räven och kom till oss som 4 veckor gammal året var 2003. Sen dess har han vart med om en hel del. Överlevare är han..

Sv: Era kissar

Jag har "4" katter. 2 st som bor inne och 2 som helst vill vara i stallet men som självklart får komma in när det är minusgrader.

Tyvärr har jag på denna datorn bara en halvtaskig bild på min ena. En svart renrasig perser som jag har övertagit.
Han heter Black Jack, kallas Jack, är 5 år och mer en kelsjuk hund än en katt.
Så fort jag har bilder på de andra så ska jag presentera dem med.

Indianonr4007-1.jpg

Katter hos mamma
Sylle, 10 mån, Huskatt

Misan, 11år, Skogis

Katter hos pappa
Kit, Pipen 7 år, Skogis/Huskatt (Bröder)

Sigge, 3 år, Huskatt

S*Iliadens Yoga, "Yoga". Svartvit Brittisk Korthår. Född 23/6 2000. Fått en kull, sen kastrerad. En underbar tjurskalle.

yoga1.jpg

PR S*Lisuanto's Abiding Addiction, "Abbie". Lila Brittisk Korthår, dotter till Yoga. Född 4/12 2003. Egen uppfödning. Tyvärr har hon fel på knäna, vilket gör att hon kastrerades utan kull.

DSC_0891.jpg

Här kommer våra katter:

Silver är en helt vanlig bondkatt med okänd fader. :p Född i september 2003. Han är inte så stor, men alldeles lagom att gosa med.

19201369.jpg

Sen har vi fått en bonuskatt som bestämde sig för att han också ville bo hos oss. Han är också bondkatt, gissningsvis 9-10 år. Batti heter han. (Döpt efter en fotbollsspelare enl. ägarna.) Han är stooor...

Har ingen normal bild på Batti, hoppas denna duger. :angel:

3376464.jpg

S*My Little Cat's Joy, Cornish rex-hona, Bruntonk. med vitt. Född 010417. Har haft kullar tidigare hos tidigare ägare men är nu kastrerad. En riktig tjej. Vi har bara en regel hemma - katten bestämmer och äger allt. Matte/tjänaren är BARA hennes och nåde den som försöker få minsta uppmärksamhet från hennes matte/tjänare.

st.jpg

Man accepterar och ser glad ut och hoppas att hon kanske kan dela med sig ibland iaf. Är man kattägd, så är man. :D (Just nu sitter hon och drar i mina händer för att jag inte ska skriva massa strunt här och peta på henne istället)

Det finns katter som bryr sig om vad människan säger och det finns katter som struntar högaktningsfullt i vad människan säger. Jag har en av varje :cool:

Med katter som struntar högaktingsfullt i en så får man kanske vara lite tydligare. Och envisare. Och inte förstärka det beteende man inte vill ha, exempelvis att katten väcker en på morgonen eller tigger mat. Alla djur är mottagliga för positiv och negativ förstärkning, skulle jag vilja hävda.

Båda mina tigger vid bordet trots att dom aldrig fått mat där. Den lilla äter dessutom ingenting annat än torrfoder ur skålen, inte ens på golvet äter hon fodret. Så det är inte riktigt så enkelt som du vill påskina.

Jag har 3 katter.

Musse blir 9år nu den 24 maj
18865297.jpg

Mira, runt 3-4 år, ska bli mamma, denna eller nästa vecka.
19249393.jpg

Rita 4-5 år. lite skygg av sig, räddade henne från en kattsamlare, och hans hus var inte de bästa å bo i =/
19249392.jpg

Smilla och Tiger.
Smilla fick igår och idag bebisar efter en liten olycka när hon var på rymmen ute, så nu har jag FEM katter hittills hahah.
Bilder på dom kommer i veckan.

18217133.jpg

18217164.jpg

Liknande trådar

C
Avel Sitter här och funderar, vill kolla om jag har rätt i min tankegång. Skriver inte ut några namn här, fast jag tror att ni iofs kan gissa...
Svar
19
· Visningar
2 304
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama