HahaMin farmor brukade göra köttfÀrslimpa i micron, fick nÀstan lust att försöka med lasagne nu juh
![]()
Do it! Skriv sedan hÀr hur det har gÄtt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
HahaMin farmor brukade göra köttfÀrslimpa i micron, fick nÀstan lust att försöka med lasagne nu juh
![]()
Den dÀr grönkÄlspastan Àr magisk!Jag gjorde hÀromdagen morotssoppa med rejÀlt med fÀrsk ingefÀra och vitlök för smak, och röda linser och sötpotatis för att mata till det. Experimenterade lite och hade ner tre clementiner och en kruka koriander ocksÄ.
Andra favoriter Àr grönkÄlspasta frÄn bloggen Under tian. Och marinerad halloumi (yoghurt, spiskummin, chili och vitlök i marinaden) som tillagas pÄ en plÄt i ugnen tillsammans med skivad potatis och valfria grönsaker.
Den dÀr grönkÄlspastan Àr magisk!
Har tre matlÄdor i frysen med den och kÀnner mig rik!!!
Jag svarar nÀr jag provÀtit en av de frysta. Jag bara antog att det gick. Gör mÀngder av frysta matlÄdor och det jag undviker Àr kokt potatis bara.Den haller sig god aven efter att ha blivit fryst alltsÄ? Varit sugen pÄ att testa, men frysbarhet ar viktigt i mitt liv och var lite osaker pa hur bra pasta och mjölkbaserad mat hÄller sig i frysen...
Ăndras mjölkkonsistensen mycket nĂ€r man mixtrar den? Har ingen mixer, sĂ„ funderar pa om jag kan komma undan med att bara hacka nötterna smĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„
Söndagar brukar vi försöka fÄ till en rejÀl och hÀrlig middag, men idag har vi haft fullt upp sÄ nu har jag precis slÀngt in frysta klycklingklubbor (sÄnna fÀrdigkryddade i lÄda) och en plÄt med grönsaker och pommes strips i ugnen. Vitlöksbröd och fÀrdig sÄs till sÄ överlever vi den hÀr dagen ocksÄ![]()
Tomatsoppa!Min receptsamling har sakta men sÀkert vÀxt under de senaste Ären. Det finns flera smarriga saker men jag har insett att min "vardagsmat" Àr ungefÀr den samma. FlÀskrullader med cidersÄs Àr mums, men inget man svÀnger ihop en trÄktisdag.
SÄ som topic lyder. Vilka Àr er vardagsrÀtter ni ofta faller tillbaka till för att det Àr sÄ himla enkelt, smidigt och GOTT? Det dÀr receptet man lÀrt sig utantill för att det Àr sÄ vÀlanvÀnt. Hit me with era hemligheter! Det kan vara allt frÄn vegetariskt till köttfÀrssÄs som ni gör extra bra.
För att inte komma tomhÀnt sÄ att sÀga kan jag dela med mig av en underbart krÀmig och god pastasÄs
~120-150g skinka (jag brukar anvÀnda en "plÄnbok" kokt skinka)
1 ask (~150 g) neutral fÀrskost
2 dl matlagningsgrÀdde
2,5 dl creme fraiche
1 msk senap (ej söt)
1 hönsbuljongtÀrning
Svartpeppar
VÀrm allt utom skinkan under omrörning, tillsÀtt den sist sÄ den inte blir hÄrd. Serveras med valfri pasta.