Era bästa tips på grytor!

Tonto

Trådstartare
Hösten är här och allt jag vill äta är grytor av olika slag (och sticka och dricka te 👵🏻) men inspirationen tryter rörande grytor så jag vänder mig till buke för tips på goda grytor att laga!

Jag har massor av kyckling i frysen så om det går att använda upp den är det ett plus men jag välkomnar alla förslag! 😄
 
Hösten är här och allt jag vill äta är grytor av olika slag (och sticka och dricka te 👵🏻) men inspirationen tryter rörande grytor så jag vänder mig till buke för tips på goda grytor att laga!

Jag har massor av kyckling i frysen så om det går att använda upp den är det ett plus men jag välkomnar alla förslag! 😄
coq au vin.

Typ som ovan då men med kyckling.
 
Denna är så god! Funkar nog med kyckling :)

6-7 quornfiléer - skär i kuber.
Marinera i: Japansk soja, ingefära och vitlök - mixa ihop och lägg i quornen.

Salladslök
Grädde
2 förpackningar kantarellfärskost
Paprika - hacka i valfri storlek
Rödlök - hacka i valfri storlek

Stek salladslöken, i med quorn, färskost, grädde och sist paprika och rödlök.
Timjan, persilja, salt, peppar och chili.
2 grönsaksbuljongtärningar.
 
Min favorit från Linas men hittar ingen länk;

Kyckling, stek med smör en gul lök och 2 vitlöksklyftor
salt + svartpeppar
3dl vatten
1dl vitt vin
1tsk soja
1 tärning kyckling buljong
4tsk socker
500g rödbetor
och timjan 🥰
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 338
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 435
Senast: vallhund
·
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 938
Äldre Mina pengar börjar tryta och jag är på jakt efter billiga middagstips. Det får gärna vara lättlagat, för jag avskyr att laga mat. ;)...
Svar
18
· Visningar
2 180
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp