er favoritkusk/tränare m.m

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Adenick
  • Startdatum Startdatum
A

Adenick

Vet inte om man får lägga ut sådana här frågor men jag kollar iaf hur länge den får ligga kvar.
Vem är eran favorit tränare/kusk hästskötare m.m?
Jag håller helt och fullt på S.Hultman!
Man blir sååå glad av å se den karln. Alltid glädjetårar och verkar så go och glad :)
Håller alltid på han!
Sen finns det ju flera som jag gillar på olika sätt :)
J.Frick för hans coola whiskeyröst *ler*
Kogjini för hans "stridslyst"
Åke för hans styrka att se alla i vitögat och komma till Hästgalan. Vette tusan om jag hade fixat det själv? Strongt gjort tycker jag.
Och sen favvohästen: JÄRVSÖFAKS!!!!:banana::bow::bow::bow::bump:

Sv: er favoritkusk/tränare m.m

Äntligen svar :D
Trodde ingen skulle våga svara?
:D Kul att se vem som är populär och mindre populär

Varför tycker ni så bra om Kolgjini?
Han är ju bra. Och hård. Han är inte den som backar i en diskussion verkar det som :)

Han kan träna häst han kan ta fram talanger plus att han vill ha 2årings tävlandet kvar. Sen att han aldrig ger sig heller är ju bara ett plus ingen kan slå ludde på fingrarna ;):p

Lutfi Kolgjini

Senast ändrad av en moderator:

* Han tar fram talanger
* Han vill ha kvar 2-åringsloppen
* Han satsar på unghästarna
* Han är rak och ärligt, sticker aldrig under stol med vad han tycker och tänker om saker
* Han är lagom kaxig i loppen
* Han tror på sina hästar, men kan oxå säga att dom är skit om han anser det
* Han är tuff
* Han är hård
* Han backar inte i en tuff diskusion
* Han är en härlig färgklick både på och utanför banan
* Han är alltid trevlig när man pratar med honom

Därför är han så bra, enligt mig iaf!

Han kör som om han stulit hästarna.....han må vara mycket av det du skriver, men en driver ......det är han INTE. :D

Det gör han inte och en driver e precis vad han e!

Kan bara hålla med en av få som inte bryr sig om "stallkörningarna" som hela tiden försegår. Uppgjorda lopp i min mening många gånger då kan man iaf lita på Ludde att spelsäkerheten är kvar då han är med.

Kan bara hålla med en av få som inte bryr sig om "stallkörningarna" som hela tiden försegår. Uppgjorda lopp i min mening många gånger då kan man iaf lita på Ludde att spelsäkerheten är kvar då han är med.

Jag håller med dig att han inte kör uppgjort, men det behöver ju inte innebära att han är en driver. En god driver tänker på hästarna i första hand och det må hända att han har vältränat själv men han kan även göra idiotstyrningar med andras hästar och jag som hästägare skulle ju aldrig sätta upp honom, då jag är för rädd om min häst... Finns dock de som är betydligt värre;) men det är få förunnat att kunna byta ut sina hästar när de har blivit less på att springa i dödens och börjar stanna i lopp, vilket Ludde kan göra om det inte passar honom, och vilket många hästar kan göra om de får för hårt lopp några gånger ibland... Ibland är det för hästarnas skull ganska skönt att gå invändigt och få lite självförtroende också.

Ludde är en god tränare, absolut, men att därifrån kalla honom för en good driver... Nä, det köper inte jag heller..

Annars gillar jag Erik Adielsson, sätter gärna upp honom om det finns möjlighet, otroligt trevlig och snäll mot hästarna och får alltid ut det mesta ur varje häst... Johnny Takter har också väldigt bra körhänder, kör sällan bort en häst...
Som tränare... Måste väl ändå säga att det finns ett flertal - men tror Fredrik Persson har kapacitet att bli en av de bästa, både med tanke på att han hittills inte haft supermaterial som många av de andra tränarna har tillgång till, och dessutom med tanke på en god och sund hästhållning...

Det gör han inte och en driver e precis vad han e!

Ja och då undrar jag om du verkligen sett honom köra ??....snyggt....
Jag har också Kit Lobell på näthinnan...det var det värsta jag sett i vansinneskörning faktiskt, även om det är längesen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?

Omröstningar

Tillbaka