Equiterapeft

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Whatahotgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 955
W

Whatahotgirl

Vad kan en equiterapeft göra?
Har ett holländskt sto som har tappat jättemycket muskler på halsen och även fast jag rider varierande och tränar mycket så kommer inga muskler tillbaka. Hon hade fin fina muskler när jag köpte henne och jag tränar för tränare 2ggr/vecka (btränare)
tror ni att en equiterapeft kan lösa våra problem?

Sv: Equiterapeft

det beror helt på orsaken men en ET kan ju kolla om hon har nån låsning eller stelhet nånstans som hindrar henne att sätta muskler

Om en equiterapeut kan lösa problemet beror på vad det är för problem ni har. En genomgång av muskler och leder kan visa dig var problemet sitter. I hästen, i utrustningen, i ryttaren. Var på halsen tappar hästen? Tappar den även bakom skulderbladet, ländryggen eller någon annanstans på kroppen?

Kan också vara fodermässigt.. Har den uträknad foderstat?

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 239
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: tara
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
559
Senast: Freazer
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka