Equine Essentials ??!!

S

Solosanta

Är det någon här som ger sin häst Equine (från Tahitian Noni) eller har något åsikt om denna? När jag köpte min häst fick han detta och blev rekommenderad att fortsätta. Jag köpte en flaska men har nu slutat att ge. Är lite skeptisk mot Noni och tycker man borde få tag på dessa vitamin. etc på annat håll till mycket billigare pris. En flaska Equine Essentials kostar ju runt 800-900 kr och varar i max 2 mån...tycker det är alldeles för dyrt. Vore intressant att höra Era åsikter om denna!!!

Sv: Equine Essentials ??!!

VArför skule din häst behöva det extra tillskottet?

Equine är ju inte direkt ett extra tillskott i sig utan ett komplett mineral/vitamin-foder..Jag själv anser att han klarar sig utmärkt på annat mineral/vitamin-foder men ville bara höra andras åsikter om just Equine...
De personer som är återförsäljare för Equine menar ju att det är förebyggande mot i stort sett allt...:confused:

Senast ändrad av en moderator:

Visst är Noni ett tillskott, likaväl som aloevera är det.
Det blir ju inte så höga halter av spårämnen och vitaminer av så små doser som man ger men samtidigt så är nog upptagligheten betydligt högre än med "vanliga" mineralfoder. Som enda mineralfoder räcker det i regel inte dock.
Det som är det fina med både Noni och AV är att de innehåller så många andra "ämnen" som inte finns i vanliga tillskott.
Varför man ger dessa produkter är ju inte enbart pga vitamin- och spårelementsinnehåll utan framförallt för de andra välgörande egenskaperna de har på matsmältning och övriga kroppsfunktioner.

Jag kan hålla med dig om att Noni är dyrt och jag tror inte din häst mår märkbart sämre ifall du plockar bort den. Satsa hellre pengarna på ett bra organiskt eller kelaterat mineralfoder istället.

Visst är Noni ett tillskott, likaväl som aloevera är det.
Det blir ju inte så höga halter av spårämnen och vitaminer av så små doser som man ger men samtidigt så är nog upptagligheten betydligt högre än med "vanliga" mineralfoder. Som enda mineralfoder räcker det i regel inte dock.
Det som är det fina med både Noni och AV är att de innehåller så många andra "ämnen" som inte finns i vanliga tillskott.
Varför man ger dessa produkter är ju inte enbart pga vitamin- och spårelementsinnehåll utan framförallt för de andra välgörande egenskaperna de har på matsmältning och övriga kroppsfunktioner.

Jag kan hålla med dig om att Noni är dyrt och jag tror inte din häst mår märkbart sämre ifall du plockar bort den. Satsa hellre pengarna på ett bra organiskt eller kelaterat mineralfoder istället.

Tack för ditt svar...Det är ju det jag menar, jag tror ju knappast inte min häst mår sämre av att inte ge Equine, men som sagt...Vore intressant att höra om det fanns några som har erfarenheter av att ge just Equine till sina hästar. Om det är någon som märkt ngn förändring av att ge Noni till hästen...
Jag har ett flertal bekanta som själva dricker Tahitian Noni Juice och som menar att de mår helt "fantastiskt" efter ha börjat med det. Jag har också blivit väl informerad av Noni-juicens alla fördelar men jag är mycket skeptiskt!

Ja det är dyrt, och såpass dyrt att det kostar mer viktmässigt än 1 kg guld. För det som finns av noni resp AV i flaskorna är frågan om några få ml, resten är vatten.

Ja det är dyrt, och såpass dyrt att det kostar mer viktmässigt än 1 kg guld. För det som finns av noni resp AV i flaskorna är frågan om några få ml, resten är vatten.

Undras just om du får någon återförsäljare på dig nu...? :angel: Hur det står till med Noni vet jag inte men när det gäller Aloe Veran har du fel...åtminstone om man väljer rätt sorts Aloe.

Undras just om du får någon återförsäljare på dig nu...? :angel: Hur det står till med Noni vet jag inte men när det gäller Aloe Veran har du fel...åtminstone om man väljer rätt sorts Aloe.

Då får det väl bli så, men man har gjort en sådan undersökning och det var flera märken AV som ingick. Vad man kom fram till var alltså detta genom analys, detta fanns faktiskt med på en nyhetssändning i radio samt även på TV för flera veckor sedan.

Vi har provat. Både på häst och hund.

Vad gäller hästpreparatet tittade kusen på oss som vi var dumma i huvudet och vägrade äta något på flera dagar, vi fick SKRUBBA ur krubban (räckte inte med att skölja). Luktar avskyvärt. Kan alltså inte lämna någon utvärdering av eventuell nytta eftersom det inte ens gick att få i kusen. Dyrt om jag inte minns fel.

Har provat på hunden, den som behövde lite hjälp med lederna kom inte ens i närheten av skålen. Han morrade när jag försökte intressera honom, men det är svårt att motivera en hund att äta något som man själv mår illa av att lukta på.

Den andra hunden, tiken, slickade tveksamt i sig de tre första dagarna, men sedan var det tvärstopp.

Känner mig mycket tveksam till både ekonomin och miljöaspekten i produkten.

Jag har ett flertal bekanta som själva dricker Tahitian Noni Juice och som menar att de mår helt "fantastiskt" efter ha börjat med det. Jag har också blivit väl informerad av Noni-juicens alla fördelar men jag är mycket skeptiskt!

Om jag skulle lagt massa pengar på äcklig sörja skulle jag också 'må fantastiskt' av det :angel: Hellre det än att anse sig lurad ...
Jag är starkt emot det sätt produkten säljs, och skulle bara därför inte använda den, och framför allt när de går ut med att det 'botar cancer' eller, som i mitt fall, påstod de att min fånghäst som hade jätteont skulle kunna skippa probiotikan, buttan och boxvilan bara genom att äta Noni istället :mad:
Lägg dina pengar på en massör eller något annat vettigt som kanske gör hästen gott istället, och låt dig inte luras av de som säljer sånt här krafs.

Om jag skulle lagt massa pengar på äcklig sörja skulle jag också 'må fantastiskt' av det :angel: Hellre det än att anse sig lurad ...
Jag är starkt emot det sätt produkten säljs, och skulle bara därför inte använda den, och framför allt när de går ut med att det 'botar cancer' eller, som i mitt fall, påstod de att min fånghäst som hade jätteont skulle kunna skippa probiotikan, buttan och boxvilan bara genom att äta Noni istället :mad:
Lägg dina pengar på en massör eller något annat vettigt som kanske gör hästen gott istället, och låt dig inte luras av de som säljer sånt här krafs.

Skönta att höra...Just dessa tankar som jag själv har...Känns alltid bra när man får det bekräftat från andra oxå! ;)

Min häst älskar sin juice. Hans mugg som fanns på alla fyra benen är också borta, pälsen är otroligt fin. Man ser även att hovkvaliten är bättre sedan vi började ge han juicen. :banana: Han kar ätit den i 6 veckor nu.

På hovarna brukar det ta TID innan det syns nåt överhuvudtaget. Och då pratar vi inte om 6 veckor.

Liknande trådar

Foder & Strö Kele fick ju lunginflammation tre veckor gammal och följde upp med en övre och nedre luftvägsinfektion plus begynnande...
Svar
14
· Visningar
1 430
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag äger ett elvaårigt amerikanskt fullblodssto, fd galoppör. Hon var kraftigt underviktig och allmänt misskött när hon kom till mig för...
Svar
4
· Visningar
1 105
Foder & Strö \"Föl ska inte äta havre\"..? + BESVIKEN! Mailade Dynavena för att fråga vad de tog för deras foder Mixt, och om de kunde tänka sig...
2
Svar
31
· Visningar
3 949
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?