equilizerpad

BandyBoy

Trådstartare
Jag undrar om någon här ute vet vart man får tag på equilizerpaddar till bomlös sadel. De jag är ute efter är ganska tunna nertill och har en pålimmad, lite fasad, längre "remsa" längst upp (alltså där som är närmast hästens ryggrad typ). Svårt att förklara i ord... ska försöka mecka ur dem i morgon och ta en bild...

Jag rider i vanliga, lite tjockare och helt släta equilizer, men märker när jag jämför med makens (som alltså är sådana jag försöker beskriva ovan) att sitsen/sadeln känns lite smalare att sitta i med när man har de "uppbyggda paddarna"... Jag har googlat som en tokig, men går bet. Vart köper man dessa nu för tiden?

Jag rider i Torsion Trekking och är supernöjd verkligen, men skulle behöva andra paddar för att som sagt sitta lite smalare. Torsions nya svenska återförsäljare har inte padden jag efterfrågar... men jag tror att den tidigare hade... (eftersom både makens och min sadel kommer därifrån från början.. och vi köpte dem i "paket" med dessa paddar... )

Någon som kan tipsa om något?

Undrar även om det är någon "där ute" som rider med Torsion Trekking och Cool-back-padden? Blir inte det än bredare? ...eller vad tycker ni?

Sv: equilizerpad

Jag har också funderat över vart man kan få tag på dessa.

Jag har ett par jag köpte beg som jag håller hårt i oavsett om jag har en passande sadel eller ej :D

Stall Vrå säljer inlägg med shims, där får man syslöjda lite själv och klippa till shimsen och fästa dem där man vill bygga upp ytterligare. Ganska lätt!

Det är lika dant med coolbacken, man måste sy till fickorna för inläggen, för de är GIGANTISKA. Men jag tycker inte att den gör att man sitter bredare. Nu rider jag förvisso inte torsion utan sensation men den borde inte bredda sitsen för dig heller....

Sophia

Finns det fler ÅF av Torsion i sverige än den som har en se-adress? Tipsa gärna i såfall, för de har inte alls den typ av pad jag söker.

Fallon: eeh.. nja... jag hittade inget där som liknade min pad...

Rödluvan: Jo, detta alternativ har jag funderat på, men jag vettesjutton hur jag ska få till den där fasningen...

Ny fråga - någon som testat modellerna Torsion Trekking och Torsion Extra light och jämfört... är de lika "breda" (borde inte vara det tycker jag). För- och nackdelar? Skillnader? osv...

Har en torsion light på min pålle tillsammans med coolback pad och "uppbyggda inlägg"(köpte dom begagnade:D). Visst blir det lite bredare med coolbacken men hästen gillar den så, men jag tycker inte att det är jobbigt brett.

hstar-april-091_144848253.jpg

Nej det finns inte fler TorsionÅF i Sverige.
Men Åsa (som jag har inackorderad hemma i mitt stall) är väldigt engagerad! Hon kan säkert ta hem mer än vad hon har på sin hemsida, om du ringer och pratar med henne. Hon vill ständigt förbättra sitt sortiment så förklara för henne vad du letar efter så kan hon säkert hjälpa dig!!

Sophia

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 426
Senast: Roheryn
·
Utrustning Är återigen ute på jakt efter en sadel till min travare. Har haft ut sadelutprovare tidigare, köpte då en Albion style dressyrsadel...
Svar
3
· Visningar
975
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 180
Senast: As_Vegas
·
Western Jag vänder mig till westerneliten på Buke för lite inputs, då jag är helt novis på detta med westernsadlar. OBS: Jag vet att man ska få...
Svar
3
· Visningar
2 973
Senast: Zandrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka