Equiband på rehabdel försäkring

Leeelot

Trådstartare
Undrar om det finns någon här som fått godkänt köp och/eller utprovning av Equiband på rehabdelen i sin försäkring?

Skeptisk till att något bolag tar det faktiskt, inte för att det inte är bra men snarare för att det är en "pryl" som kan säljas vidare - dvs får du ersatt hela eller delar av den och sen skulle sälja skulle du kunna göra vinst. Följer tråden med spänning :up:

Jag har fått (full) ersättning för ett equiband från Agria (Guld/rehab-delen) MEN det accepteras inte i vanliga fall. Jag hade remiss från veterinär och ringde en handläggare för att verkligen säkerställa att det skulle godkännas innan jag beställde equibandet. Fakturan godkändes inte sen, varpå en chef ringde upp mig. Tydligen hade hon lyssnat på vårat samtal tidigare och kunde konstatera att handläggaren inte förstår mig, utan pratar om något annat. Tack vare att jag faktiskt ringde in och frågade om specifikt bandet (vilket framgår i samtalet) så godkände de den gången. Men som @Sockerbit säger godkänns det inte i vanliga fall då man antingen kan använda det på andra hästar eller sälja. Det som däremot godkänns är att någon kommer ut och utför träning med equiband eller dylikt.

Senast ändrad:
Jag har fått (full) ersättning för ett equiband från Agria (Guld/rehab-delen) MEN det accepteras inte i vanliga fall. Jag hade remiss från veterinär och ringde en handläggare för att verkligen säkerställa att det skulle godkännas innan jag beställde equibandet. Fakturan godkändes inte sen, varpå en chef ringde upp mig. Tydligen hade hon lyssnat på vårat samtal och kunde konstatera att handläggaren inte förstår mig, utan pratar om något annat. Tack vare att jag faktiskt ringde in och frågade om specifikt bandet (vilket framgår i samtalet) så godkände de den gången. Men som @Sockerbit säger godkänns det inte vanliga fall då man antingen kan använda det på andra hästar eller sälja. Det som däremot godkänns är att någon kommer ut och utför träning med equiband eller dylikt.

Härligt! Tycker det är trevlig syn på det att om man är lovad något som kund, även om det är utanför villkor så står bolaget för det :up:

Härligt! Tycker det är trevlig syn på det att om man är lovad något som kund, även om det är utanför villkor så står bolaget för det :up:

Ja, verkligen! Det var ju en fördel att samtalet var inspelat men tycker de skötte det snyggt också. När jag fick avslaget hörde jag av mig direkt. När de ringde tillbaka sen var det som sagt direkt en chef som ringde och hon hade redan lyssnat på samtalet och tagit beslut. Behövde alltså inte diskutera något med dem eller så, vilket jag var tacksam för.

Skeptisk till att något bolag tar det faktiskt, inte för att det inte är bra men snarare för att det är en "pryl" som kan säljas vidare - dvs får du ersatt hela eller delar av den och sen skulle sälja skulle du kunna göra vinst. Följer tråden med spänning :up:
Ja, jag kände mig skeptisk, men det står på den största åf i Sveriges FBsida, att en del försäkringsbolag ersätter både köp och inpassning... Jag frågade Folksam som jag har, o de ersätter inte bandet iaf.

Liknande trådar

Utrustning Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Jag lärde mig precis att mitt barns försäkring betalar ut 10 000 kr när mitt barn fått sin ADHD-diagnos. Jag kanske är löjligt...
Svar
17
· Visningar
1 299
Senast: Sofie.S
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama