Kramtizzlan

Trådstartare
Min katt fick idag diagnosen epilepsi:(
I helgen har hon haft anfall (vi har iaf inte sett några tidigare)
Nu ska hon äta medicin (kommer ej ihåg vad dom hette)

Någon med erfarenhet:confused: :confused:

Förövrigt är hon helt frisk.....hjälp:( :( :(

Sv: epilepsi

Ett tips, stoppa inga fingrar i munnen på katten under ett anfall.

En bekant gjorde det på sin katt, käften slog igen och en hörntand gick in i hennes finger rakt in i benet. Där satt hon i flera minuter innan krampen släppte med kattens tand rakt in i fingret.
Det slutade med att hon så småningom fick amputera fingertoppen pga benröta.

min katt har epelepsi.han fick ett anfall här hemma.men ett anfall på tre år är inte mycket så blir det värre så skulle jag få medicin till honom.han mår bra för övrigt.

Min älskade katt fick epilepsi för ca 10 månader sedan, då var han gammal. Han fick medicin Fenemal.
Efter det fick han inte ett enda anfall och fick inga komplikationer,
förutom att han var hård i magen rätt ofta..men det är vanligt att gammla katter är det, olivolja hjälpte mot det.
I början blev han lite tröttare än vanligt, men han var ju gammal så han var trött ändå.
Men ett tag blev han så pigg så han fick sluta med sin medicin,
något som var väldigt dumt gjort.
Ett bra tag gick det jättebra..å han va pigg..
men så fick han ett till anfall.
Sedan fick han äta sin medicin två gånger om dagen i resten av sitt liv. Han hatade sin medicin..spottade ut den rätt ofta å rev mig när han fick den. Men jag var ju tvungen att ge honom den.

(Han är död nu :cry: det var igår..som han troligtsvis fick en stroke.. fick svårt att andas och tog sedan ett djupt lättat andetag, la sig till rätta, slängde fram sin tass å la på min hand..och sedan somnade han in för alltid. 19 år blev han)

Kommer sakna dig för alltid, min älskade Modig.

Han blev gammal o hade säkert ett alldeles underbart liv med en matte som han älskade och som älskade honom. Kram på dig.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
597
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka