Sv: Ensamhetsträning i bur
Kul med fler inlägg!
Jag är som sagt inte frälst åt något håll
. Det jag tycker är viktigast är väl hur stort själva utrymmet är. Min skulle antagligen inte ha något större bekymmer med att vara instängd i buren när hon är ensam hemma då hon ändå brukar ligga där (och hon är inte burtränad som liten utan fick sin första bur för ett halvår sedan).
För mig personligen så känns det bättre med valphage där ytan blir större (beror ju såklart på hur stor buren är) men samtidigt så får jag ju fråga mig själv var gränsen går och varför det ena känns mer ok än det andra. Skulle jag skaffa valp i dagsläget så skulle jag antagligen ha valphage (ett par set med kompostgaller) med bur i anslutning så att ytan blir begränsad men så att valpen ändå kan välja lite mer var den vill vara.
Kul med fler inlägg!
Jag är som sagt inte frälst åt något håll
För mig personligen så känns det bättre med valphage där ytan blir större (beror ju såklart på hur stor buren är) men samtidigt så får jag ju fråga mig själv var gränsen går och varför det ena känns mer ok än det andra. Skulle jag skaffa valp i dagsläget så skulle jag antagligen ha valphage (ett par set med kompostgaller) med bur i anslutning så att ytan blir begränsad men så att valpen ändå kan välja lite mer var den vill vara.