Enorm fågelflockar

fejko

Trådstartare
Idag flög en enorm fågelflock över min gård, säkert flera hundra individer. Det var tom så hästarna reagerade. Jag har svalor i stallet, men dessa såg knubbigare ut. Jag bor i Östergötland, vad kan det ha varit för fågel?
 
Idag flög en enorm fågelflock över min gård, säkert flera hundra individer. Det var tom så hästarna reagerade. Jag har svalor i stallet, men dessa såg knubbigare ut. Jag bor i Östergötland, vad kan det ha varit för fågel?
Kajor, starar, flyttfåglar av något slag?
 
Vi har dem på våren men våra hästar är vana. Men jäklar vad de låter och flyger!
Man blir rätt irriterad på ljudet efter ett tag. Det är dock bara några veckor så är de borta.
 
Pratade med en fågelintresserad kollega idag och han var nästan säker på att det var starar, men skulle fråga någon annan. En ganska mäktig upplevelse och iaf en av hästarna tyckte det var obehagligt. Min tyska häst tycker de flesta djur är obehagliga (utom getterna) dock är hon inte rädd för lastbilar, traktorer, flismaskiner etc.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 157
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 205
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 019
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 369
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp