Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kajor, starar, flyttfåglar av något slag?Idag flög en enorm fågelflock över min gård, säkert flera hundra individer. Det var tom så hästarna reagerade. Jag har svalor i stallet, men dessa såg knubbigare ut. Jag bor i Östergötland, vad kan det ha varit för fågel?
Inte kajor, mycket mindre. Ja, det verkade vara flyttfåglar av något slag en enorm flock.Kajor, starar, flyttfåglar av något slag?
Något mindre är koltrastar.https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Starflock
Något sådant här var det! Fast jag trodde starar var större?
Det var säkert starar. Tittade du på länken? En sådandär murmuration, det var säkert det vi såg, hästarna och jag.Något mindre är koltrastar.
Ja, jag har sett liknande fågelflockar. Otroligt att de inte krockar med varandra, är som stora fiskstim man ser på film.Det var säkert starar. Tittade du på länken? En sådandär murmuration, det var säkert det vi såg, hästarna och jag.
Ja och de byter riktning hela tiden.Ja, jag har sett liknande fågelflockar. Otroligt att de inte krockar med varandra, är som stora fiskstim man ser på film.
Jag bor i Blekinge