Enkla lösningar

eyz

Trådstartare
Såhär förflyttades mina marsvin från buren i köket till hagen (stor som en mindre hundgård) ute. I början sattes de i en korg men rackarna klättrade över kanten medans man öppnade grinden ute och lösa marisar är ju inte så kul.. ;). Att kånka dessa två damer på armen var liksom inget alternativ med en schäfer som springer runt benen på en. :)

marisarna.jpg

Vad har ni för enkla men bra lösningar till era djur?

Sv: Enkla lösningar

Jag har numera en back som är avdelad till två sektioner som rymmer 4 marsvin om dom bara ska tas lite snabbt från punkt A till punkt B. Men innan bar jag 4-5 marsvin på en arm. Lite halvt missnöjda var dom men far inte illa av det. :p

Tja, jag får la visa upp kaninen Theas boende! Lite överblivet hönsnät, ett kompostgaller för att göra det stadigare för vattenflaskan, mattor både för att skydda golvet och för att ge Thea bättre fäste, och så toalåda och hölåda förstås.

Bra för Thea som har gott om plats när hon inte springer löst - inhägnaden är ca 175*75 cm just nu, ska bli större när jag köpt mer kompostgaller och byter ut nätet mot att ha bara kompostgaller - då med ett galler öppningsbart så man kan gå in lätt.
Dessutom finns det plats för inredning utan att hennes rörelsefrihet begränsas så mycket som i en bur. Och bra för mig som kan sitta och titta på hennes dagliga bestyr, det blir en helt annan sak med så mycket mer plats :D

Enkelt för att man slipper krångla med burluckor, och så är det mycket smidigare att rengöra - bara att plocka rent i toalådan då och då, dammsuga/sopa och ev skura nån gång i veckan, och så tvätta mattorna nån gång ibland. Görsmidigt! :bump:

Såhär såg det ut tidigare idag efter en "grovrengöring" med tvättade mattor, skurat golv osv :)
DSC04106.jpg

(Jodå, hon har vatten, glömde sätta tillbaka flaskan innan kameran åkte fram bara ;))

Betydligt bättre utrymme än i vanliga "kaninburar". Fast jag skulle inte våga ha en kanin så direkt på golvet. :o Men hon kanske är duktig med att gå på låda?

Mina marsvin förstöre golvet på mitt rum när de fick springa lösa där och kissade i alla gömmor de hittade. :mad::D

Hon är jättesöt! Vad är det för ras?

Thea var en väldigt söt liten kanin! Visste inte att hon numera ingår i djurbeståndet, har tydligen missat den tråden. För inte skaffar man väl en kanin utan att skapa en ny tråd? ;)

Hon går på låda ja, och så har jag mattorna på golvet delvis som skydd om hon får för sig att byta pisshörn :D

Hon är lejonhuvad :)

vego96: Jag tror inte jag gjorde nån tråd när jag köpte henne nej :D Har varit dålig på att öht besöka buke den senaste tiden :angel:

z1.jpg

Ingen aning, hittar inte måttbandet. Men 50 cm eller nåt sånt kanske? Jag har skitdåligt ögonmått dock så jag kan vara helt ute och cykla nu :p

Men det är rätt lågt ja. Bygget blev något av en chansning men det fungerar iaf, Thea är inte så hoppig av sig :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka