Sv: Enkla lösningar
Tja, jag får la visa upp kaninen Theas boende! Lite överblivet hönsnät, ett kompostgaller för att göra det stadigare för vattenflaskan, mattor både för att skydda golvet och för att ge Thea bättre fäste, och så toalåda och hölåda förstås.
Bra för Thea som har gott om plats när hon inte springer löst - inhägnaden är ca 175*75 cm just nu, ska bli större när jag köpt mer kompostgaller och byter ut nätet mot att ha bara kompostgaller - då med ett galler öppningsbart så man kan gå in lätt.
Dessutom finns det plats för inredning utan att hennes rörelsefrihet begränsas så mycket som i en bur. Och bra för mig som kan sitta och titta på hennes dagliga bestyr, det blir en helt annan sak med så mycket mer plats
Enkelt för att man slipper krångla med burluckor, och så är det mycket smidigare att rengöra - bara att plocka rent i toalådan då och då, dammsuga/sopa och ev skura nån gång i veckan, och så tvätta mattorna nån gång ibland. Görsmidigt!
Såhär såg det ut tidigare idag efter en "grovrengöring" med tvättade mattor, skurat golv osv
(Jodå, hon har vatten, glömde sätta tillbaka flaskan innan kameran åkte fram bara
)