Engelska ridklasser

Stargirl

Trådstartare
Min dotter ska vara med i två engleska ridklasser med sin Welsh Mountain och jag behöver tips. Vi har aldrig gjort ngt sådant förr.... Ngn som har erfarenhet?

Sv: Engelska ridklasser

Först och främst gäller det att vara extremt välputsad, både häst och ryttare.
Sedan brukar domaren säga vad man ska göra. Oftast rider man runt på fyrkantsspåret alla deltagare samtidigt, i alla tre gångarter. Sen kan domaren ofta välja vad som ska hända. Ibland ombeds man göra en egen uppvisning, t.ex. en åtta i galopp. Ibland rider domaren alla hästar (kanske inte så troligt om det är sektion A welsh!). Ofta får man sitta av och sadla av hästen och springa med den för hand, och sen sadla på den igen. Domaren tittar också på hur välvårdade hästarna är, om de är smutsiga någonstans (på nära håll), om utrustningen är ren. De vill se rena och väluppfostrade hästar.

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 016
Senast: shebeen
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 169
Senast: Ajda
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
812
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka