Engagemang hos veterinärer

Sv: Engagemang hos veterinärer

Jag har inte märkt någon rasrelaterad skillnad, varit in med både halvblod, arab, ponny och fd kallblodtravare.

DÄREMOT kan det skilja VÄLDIGT mellan klinikerna på hur mycket engagemang som läggs ner. Där en klinik sprutar ledinflammationen tre ggr och sen tycker det bara är att ge upp, så andra kliniken röntgar, provar annan behandlling, kanske rek kiropraktopr osv och verkligen anstränger sig för att både få hästen frisk och hitta orsaken till att den blev ofräsch.

Sen, kommer du in till en otroligt fångintresserad veterinär med en fånghäst så kanske du upplever att du får bättre hjälp än att komma in med fång till en häst som inte tycker fång är 'extraintressant'. Om det då är två helt olika hästar så kan man lätt tro att det beror på ras etc.

Däremot har jag en gång blivit mkt sämre bemött pga hästens ras (arab), men det var av en EN veterinär. Alltså inte av en klinik, utan en veterinär på kliniken..

Sv: Engagemang hos veterinärer

Jag vet inte om jag upplevt skillnad i engagemang pga ras men däremot att de "gett upp" vilket gör mig oerhört frustrerad. "Nähä, det var inte ledinflammation, så synd. Det finns inte så mycket att hitta på. Visst kan jag remittera dig till MR el scint, jaja...." lite så. Att de inte tittar på hela hästen, hela röreslemönstret, mina noteringar vid ridning och rörelse i hagen. Då har jag ändå försökt hålla mig till erkännt duktiga veterinärer direkt. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på eller vart jag ska vända mig men hästen mår i dagsläget bra så jag har ingen panik, men något som är fel är det och det kommer att komma tillbaks. Känns jobbigt att åka till något helt nytt ställe som ska börja om hela utredningsprocessen. Skulle gärna välja något alternativt nu men samma där, vem?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur ska jag rida het häst
  • Uppdateringstråd #2
  • Hård nacke

Omröstningar

Tillbaka