Energigräs

pastejja

Trådstartare
Kom i kontakt med energigräs när det handlade om en pelletsfabrik, och jag har funderat lite p ådetta med energigräs men inte hittat något näringsinnehåll. Tydligen ska "rörflen" vara en av sorterna. Skulle detta kunna användas som hästfoder? Varför/Varför inte?
/U

Sv: Energigräs

Jag har en bekant som har odlat rörflen. Han använder det som strö i ligghallen till sina kor. Till hästarna vill han inte använda det eftersom han tycker att det dammar så mycket, dit köper han vanlig halm. Att det skulle kunna funka som foder har jag inte hört ett ord om.

Sv: Energigräs

Det enda jag kan säga är att värdena (utom TS) ser ut nästan som analysen på hösilaget vi fodrat med över vintern :angel:
Med undantag för Ca och K

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·
Hundträning Lägger tråden på Hund och tänker att jag får bäst svar här eftersom problemet härrör från hundpromenaderna. Vad har ni för skor när ni...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka