En vecka i Danmark

CillaW

Trådstartare
Det har varit en fantastisk vecka som veckoelev hos BB i Danmark. Vi har lärt oss mycket, sett så mycket bra ridning och underbara hästar, levt lyxliv (två toppen-praktikanter som släppte in och ut, mockade och fodrade min häst) med god mat, jättemysigt sällskap i form av familjen B vilket även inkluderade underbara C, två härliga barn och goa hundar (halvtaxen skaffade sig en plats i mitt hjärta). Yoga, promenader, filmer, samtal och bilder...

Ridningen gick bra efter inledande hjärtklappning och vi fick ständiga aha-upplevelser. Veckan avslutades med ett väpnarprov!

Lyckligtvis visste jag inte om att det var vad jag gjorde - tveksamt om nerverna hade hållit då...

Bilder och filmer finns i galleriet "Danmark juli-07" på min bildsida.

Cilla och världens bästa Mazal:love:

Sv: En vecka i Danmark

Åh, vad härligt NI har haft det då! Jättefina bilder. Vad DUKTIGA ni är. Klappa "Världens bästa" Mazal från mig! Vad roligt med väpnarprov!

:bow::bow::bow:

EN annan får längta till handikappridlägret på ridskolan v.31. :)

Grattis!!

Då snodde vi med andra ord C för dig sista helgen?

Så fina ni är! :love: Grattis till väpnarprovet!

Avdelningen dumma frågor :o ; är du väpnare till en speciell riddare nu?

Grattis! Det måste kännas underbart!

Vad kostar det att vara veckoelev? Vilka kunskaper krävs?

Avdelningen dumma frågor :o ; är du väpnare till en speciell riddare nu?

Normalt blir man ju det, eftersom man ska bli rekommenderad att rida provet av en riddare. Nu var det ju BB själv som tyckte att jag skulle rida provet, så jag vet inte hur det blir. En akademisk fråga, förvisso (ha-ha)!

Grattis! Det måste kännas underbart!

Vad kostar det att vara veckoelev? Vilka kunskaper krävs?

Man ska ha förstått den akademiska ridkonstens grunder.
Kostnaden är överkomlig och info finns på hemsidan.

Och så ska man vara ute i god tid!!

Normalt brukar du få säga vilken riddare du blir väpnare till (det ska givetvis vara en du tränat för). Men B glömmer ibland bort att fråga. :D
Han höll på att skriva mig som hans väpnare, innan han kom på att han skulle fråga mig. ;)

Normalt brukar du få säga vilken riddare du blir väpnare till (det ska givetvis vara en du tränat för). Men B glömmer ibland bort att fråga. :D
Han höll på att skriva mig som hans väpnare, innan han kom på att han skulle fråga mig. ;)

Ja, jag vet. Den jag ridit mest för är förvisso inte riddare, men jag har ju ridit för en riddare också - och för BB.
Det blir som det blir och jag är lika glad ändå :D

Du ser ut som en liten pygme på den gigantiska hästen ;)
Fantastiskt att se att även små ryttare kan rida stora hästar utan någon större ansträngning.
Se fram emot fler bilder & filmer.

Ändå är han egentligen inte så himla stor, bara 162 hög. Men det är "mycket häst för pengarna"...

Men han är lättriden och snäll, trots sin storlek.

2 cm större än min häst :o
Såg ut att vara runt 175-180 MINST.

*impad*

I vilket fall som helst så var det trevligt att se :d

Tack för berömmet!
Han är ett helt vanligt svenskt halvblod e Nactus-Torboldt-Urbino.

Jag brukar få många kreativa gissningar på rasen, för han är ju inte precis nån långbent gasell.

Tack för berömmet!
Han är ett helt vanligt svenskt halvblod e Nactus-Torboldt-Urbino.

Jag brukar få många kreativa gissningar på rasen, för han är ju inte precis nån långbent gasell.

Aha!
Väldigt söt häst - liknar min... :love:

Fick du några goda råd för galopparbetet??

Ja, han är mycket söt. Dessutom har han ett stort, varmt hjärta.

Inte specifikt med galoppen. Den kommer så småningom, när han är stark nog. Jag har fått redskap för att stärka hans bakben, få igång ryggsvinget (det var en mäktig upplevelse när jag kände hur stort han faktiskt kan röra sig!) och finslipa skolorna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka