En till tråd om Easy-boots

B

Barret

Jag har ett litet problem. Min hovslagare kallade min kära travares framhovar för "konstigt formade" och sa att han helst ville se att hästen går oskodd fram i ca. 5 mån. Mitt problem nu är att hästen blir rent vidrigt obalanserad om han inte har skor/ alt. barfota på alla fyra. Det går inte att jobba honom, dessutom vill jag kunna brodda honom nu till vintern. Jag har funderat av och till om huruvida jag ska köpa easy-boots eller Old mac's men fastnade för Easy eftersom de går att brodda. Försökte igår att mäta hästens hovar så som de skrivit att man ska göra men blev inte klok på storlekstabellen. :confused:
Om mina mätningar stämmer så är min pålles hovar ca. 13 cm breda och 14,5 cm långa, men dessa mått tog jag när han hade skor. Nu är min fråga om ni kan tipsa mig på ett ungefär hur jag ska utläsa tabellen (som är i inch), vad ca.priset ligger på ett par easy-boots inkl. broddar samt var man kan köpa allt det där. :(

Sv: En till tråd om Easy-boots

Är det ingen som kan hjälpa mig?

Vad har du för häst med så långa fötter :confused: :smirk:
Vad jag kan säga så är Old Macs,inget för min häst.Dom är svåra att få och passa pg.a konstig storlek.Boa Boots är bättre i storlekarna

Senast ändrad av en moderator:

Glömde skriva att det bästa sättet för att få rätt storlek är
när hästen är verkad ,ställ ett papper under hoven och rita av(alla 4)
kan skilja på längd och bredd. :bow:

Tackar! Jag antar att jag får vänta tills hovslagaren dragit av skorna och verkat innan jag lyckas få fram de rätta måtten.
Ang. vilken häst jag har så är det en kbl-travare. Jag blev själv lite förvånad över de mått jag fick fram men det kan ju ha berott på skorna också (eller så är det just det hovis menar när han kallar dem konstigt formade... :eek: ).
Tack för svaret och tipsen! :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 792
Senast: __sofia__
·
Utrustning Hade tänkt skaffa hovboots till mina två hästar (en nordsvensk och en shettis) då jag bara såg fördelar med det för vår del, istället...
Svar
11
· Visningar
1 671
Senast: mizzmaria
·
Utrustning Jag har en shettis på tre år med superbra hovar, hårda och bra form på. Han verkar inte öm eller så, men nu är det bara is i hagen så...
Svar
4
· Visningar
1 513
Senast: Ajabaja
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka