B
Barret
Jag har ett litet problem. Min hovslagare kallade min kära travares framhovar för "konstigt formade" och sa att han helst ville se att hästen går oskodd fram i ca. 5 mån. Mitt problem nu är att hästen blir rent vidrigt obalanserad om han inte har skor/ alt. barfota på alla fyra. Det går inte att jobba honom, dessutom vill jag kunna brodda honom nu till vintern. Jag har funderat av och till om huruvida jag ska köpa easy-boots eller Old mac's men fastnade för Easy eftersom de går att brodda. Försökte igår att mäta hästens hovar så som de skrivit att man ska göra men blev inte klok på storlekstabellen.
Om mina mätningar stämmer så är min pålles hovar ca. 13 cm breda och 14,5 cm långa, men dessa mått tog jag när han hade skor. Nu är min fråga om ni kan tipsa mig på ett ungefär hur jag ska utläsa tabellen (som är i inch), vad ca.priset ligger på ett par easy-boots inkl. broddar samt var man kan köpa allt det där.
Om mina mätningar stämmer så är min pålles hovar ca. 13 cm breda och 14,5 cm långa, men dessa mått tog jag när han hade skor. Nu är min fråga om ni kan tipsa mig på ett ungefär hur jag ska utläsa tabellen (som är i inch), vad ca.priset ligger på ett par easy-boots inkl. broddar samt var man kan köpa allt det där.