En till katt, hur göra?

skojskrot

Trådstartare
Det är såhär att jag och sambon är ägare till en vansinnigt mysig personlig och charmig hankatt på runt 8månader. Han är inomshus katt och detta har funkat utmärkt men nu känner vi att vi gärna vill att han ska få sällskap av ytterligare en katt och vi funderar på ett helsyskon till honom.
Nu är framför allt jag lite osäker på hur det skulle gå om vi tog hem en liten kattunge till honom då han kan leka väldigt hårt ibland och jag är inte direkt sugen på att han ska ha ihjäl den tänkta kompisen!
Han har träffat mina föräldrars vuxna katter och det gick jättebra! Deras honkatt var inte direkt imponerad utan undrade mest vad F-n vi hade släpat in men deras annars kräsna hankatt tyckte typ "jahapp, en till katt inne hos mig. Hej hej!".
Om vi nu skaffar ett helsyskon till honom, vad vore bäst? Honkatt eller hankatt?
Eller ska vi skaffa en vuxen katt till honom?
Jättesvårt och vi vill så gärna att det ska bli bra för alla perter!

Sv: En till katt, hur göra?

Våran hanbäbis har träffat min sambos föräldras vuxna hankatt, och visst fräser den vuxne lite då och då men i slutänden är de båda väldigt nyfikna av sig, spec. lilleman som vill leka 24/7.
Jag skulle nog ta en kattunge, vilket kön vet jag inte, men däremot låta båda bli kastrerade/steriliserade snarast.
Hoppas det går bra i letandet!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 287
Senast: Flixon
·
Katthälsa Hej, För några månader sedan hämtade jag hem två katter som nu är 1,5 och 2 år gamla och sades vara turkiska angorakatter (syskon från...
2
Svar
23
· Visningar
3 556
Senast: Devinie
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 697
Senast: mackan
·
Övr. Katt Jag har ju sen i somras innätad balkong. Världens minsta men ändå. Fröknarna är inte särskilt roade nu när det blivit kallt. Men Lukas...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Höjda elpriser
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat