En tikgrej att slickas?

Trasdocka

Trådstartare
Jo det är så att vår tik som nu blir 6år i sommar(?!?) alltid har pussats så mycket, så fort man räcker fram handen så slickar hon på den eller om man tex. ska klia henne på huvudet. Hon slickas jättemycket! Varav vår andra hanhund (kastrerad) aldrig gör det. Är det en tik-grej att slickas och gör alla tikar det?

Jo det är så att vår tik som nu blir 6år i sommar(?!?) alltid har pussats så mycket, så fort man räcker fram handen så slickar hon på den eller om man tex. ska klia henne på huvudet. Hon slickas jättemycket! Varav vår andra hanhund (kastrerad) aldrig gör det. Är det en tik-grej att slickas och gör alla tikar det?
Farsan hade en tik som var så där. Så fort man skulle klappa så kom den där tungan ut. Men jag skulle inte säga att det är en tik-grej. Min kastrerade hanhund är hopplös när det gäller slickande på folk. Det är nog mer beroende på personligheten på hunden.

Min tik pussas aldrig. Hon kan slicka någon gång på typ armen eller nåt, men det är ytterst sällan.
Min kompis jrt tik pussas heller aldrig. Har aldrig varit med om att hon slickar på händer eller så heller.

Min förra hanhund var dock en riktig pussare. Hon snodde pussar hela tiden och när som helst. Mina föräldrars hanhund är likadan. Dessutom slickar han på mammas vader när hon duschat och smort in sig. Hon får skynda sig på med byxor *s*

Ah okej där ser man! :D Hahaha åh, ja! Vår tik brukar alltid slicka bort vattnet från vaderna efter jag har duschat eller på fötterna om man är barfota. Det är så underbart med hundar och att de blir som individer, familjemedlemmar med egna personligheter men förstås fortfarande hundar. :love:

Ah okej där ser man! :D Hahaha åh, ja! Vår tik brukar alltid slicka bort vattnet från vaderna efter jag har duschat eller på fötterna om man är barfota. Det är så underbart med hundar och att de blir som individer, familjemedlemmar med egna personligheter men förstås fortfarande hundar. :love:
Så är det med alla djur. De är individer med egna personligheter.;)

Har inte heller tänkt att det skulle ha med könet att göra.. Både min hane och tik slickas/pussas. Tiken gör det dock mer, men jag kopplar det till att hon liksom är väldigt omhändertagande. Hon ska tvätta och slicka och greja hela tiden om man inte stoppar henne. Tvättar även andra hundar som hon tycker om, kan hålla på i timmar..
Min hane pussas gärna men inte sådär ihållande som min tik gör..

Tror också mer på individgrej.
Min hane gjorde det som valp, insåg att ingen uppskattade det och slutade självmant. Tiken gör det en hel del fortfarande, hon bara måååste visa alla hur mycket hon älskar en. ;)

Jag har två hanar som är nära släkt. Den ene är hopplös med att slickas i ansiktet, in i munnen, näsan, öronen, ögonen.. Den andre kan dela ut en liten puss med tungspetsen. Där är det definitivt individen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 968
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
2 206
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka