En sån här har jag köpt idag - en LitterLocker

snurpe

Trådstartare
Jag har länge funderat över en bra lösning för vart jag ska kasta den gamla kattsanden nu när de stängt igen sopnedkasten och det är en bra bit ned till återvinningsstationen.

Idag har jag funnit lösningen. Jag o pojken var inne på djuraffären och stötte på en LitterLocker för inte mer än 249 kr. Bra pris tyckte jag :) Någon annan som har en sådan? Hur tycker ni den fungerar?

LITTERLOCKER
litter2-180x210_180x210.jpg

/snurpe

Du kastnar ned i luckan som en vanlig papperskorg. Men i den är det en jättelång påse. När du har kastat i kattsanden så vrider du om handtaget så kommer den att snurra påsen så att lukten kapslas in. Redan för ny kastning :) Ska vara helt luktfri :)

/snurpe

Jasså. Så det är som en papperskorg. Jag trodde att dom skulle göra sina behov i den. :o
Du har alltså en vanlig låda bredvid?
Påsarna då. Är dom dyra att köpa?

:rofl: Nejdå, för att samla upp skiten sedan :D

Refillpåsarna kostar 98 kr. Eftersom min är helt ny vet jag inte hur länge en refill räcker; hon i affären visste inte riktigt heller. Men det verkar finnas mycket påse på en rulle så jag tror det ska räcka ett bra tag :) Hoppas det! I vilket fall får det kosta några kronor extra för det välbefinnande den innebär. Är en bra omväg att springa till återvinningen varje dag och alternativet är (som vi haft ett par veckor nu) att spara dem på balkongen i plastpåsar tills man går ned. Men bara på ett par dagar luktar det apa både på balkongen och i lägenheten :crazy: Det var ingen hållbar lösning, men detta verkar kanon! :bump:

/snurpe

Jag gräver o slänger i hundbajspåsar som jag knyter igen och lägger i en sophink med lock i badrummet. Garanterat luktfritt! :D
Har oxå en bit till soprummet.... :crazy:

Liknande trådar

Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 409
Senast: Badger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 726
Senast: Migo
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar... 2 3
Svar
53
· Visningar
12 827
Senast: LevelSkin
·
Ridning Hur hanterar ni sådant? Jag har ändå varit ryttare i snart femton år, och har ridit många olika typer av hästar. Stött på en ganska...
Svar
4
· Visningar
1 463
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka