- Svar: 54
- Visningar: 4 689
Jag har börjat med att införa prefix under tävlingsgrenarna.
Detta innebär att alla när de skapar en ny tråd kan ange ett prefix för den.
Följande prefix finns för närvarande under Tävlingsgrenar:
Avel:
Utrustning:
Vård:
Gnägg:
(inget prefix)=tävling, träning och övrigt
Längst ned i grenforumen kan man nu välja att endast visa trådar med ett speciellt prefix. Det innebär att man kan välja "Utrustning:" och du visas endast de trådar som har prefixet Utrustning:
Väljer man alla visas samtliga trådar under exempelvis hoppning.
Denna funktionalitet innebär att underforumen som funnits under grenar har spelat ut sin roll.
Jag tycker att detta ger oss det bästa av två världar. Möjlighet att enklare endast se det som intresserar för tillfället samtidigt som allt inte blir uppdelat i många underforum som kanske inte används så mycket.
Mer runt detta kommer framöver.
Jag hoppas att ni tar er tiden att sätta er in i hur detta är tänkt att fungera innan ni eventuellt blir arga på förändringen.
Jag tycker helt klart att det här med prefix är en väldig förbättring.
Detta innebär att alla när de skapar en ny tråd kan ange ett prefix för den.
Följande prefix finns för närvarande under Tävlingsgrenar:
Avel:
Utrustning:
Vård:
Gnägg:
(inget prefix)=tävling, träning och övrigt
Längst ned i grenforumen kan man nu välja att endast visa trådar med ett speciellt prefix. Det innebär att man kan välja "Utrustning:" och du visas endast de trådar som har prefixet Utrustning:
Väljer man alla visas samtliga trådar under exempelvis hoppning.
Denna funktionalitet innebär att underforumen som funnits under grenar har spelat ut sin roll.
Jag tycker att detta ger oss det bästa av två världar. Möjlighet att enklare endast se det som intresserar för tillfället samtidigt som allt inte blir uppdelat i många underforum som kanske inte används så mycket.
Mer runt detta kommer framöver.
Jag hoppas att ni tar er tiden att sätta er in i hur detta är tänkt att fungera innan ni eventuellt blir arga på förändringen.
Jag tycker helt klart att det här med prefix är en väldig förbättring.