En liten volt, tack.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konversation i ridhuset idag:

Jag: Skulle du kunna korta galoppen?
Hästen: Javisst, säg bara till hur mycket.
Jag: Skulle du kunna göra en liten volt? En sån där liten du vet, 10 meter i diameter eller kanske mindre? Kan du behålla galoppen också?
Hästen: Självklart. Inga problem. Är det bra så här?
Jag: Strålande!

Den där hopphästen är så skoj att rida. Han har en självbärighet som jag aldrig upplevt förr och så är han så himla snäll.

Jag har faktiskt avbokat morgondagens ridlektion för att hinna rida honom en extra dag innan ägarna kommer hem om några dagar för då tar väl det roliga slut.

I morse red jag G också och han gick bättre än på länge. Jätteskoj det med :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var det dags för terminens sista ridlektion på ridskolan för mig, och den sista lektionen med fast plats i min ridgrupp. När jag kom...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
782
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 364
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen tänker jag att jag kanske borde bekymra mig lite mer över att jag är så enormt medtagen dagen efter veckans två ridlektioner...
Svar
0
· Visningar
262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023

Omröstningar