en liten fundering??

M

mallotten

Hur stora fåglar kan ett katt fånga? jag funderar på att skaffa fågel igen, men funderar på om ja måste skaffa en albatross för att katterna inte ska sluka den :crazy:

Sv: en liten fundering??

Jag hade en pappegoja (Grå Jako) och han nöp katten i tassen EN gång (som han stuckit in genom gallret till buren) o sedan ignorerade den katten papegojan i alla år dom hade tillsammans. Senare fick pappegojan ett träd i köket där han satt lös, o jag tror inte ens vi tänkte på att katten kunde ta den! (Det var en helt vanlig bonnkatt som jagade ute jämt!) Det kan ju hända att katten förstod att han inte skulle röra just den fågeln, eftersom den bodde med oss o tillhörde klanen så att säga. Iallafall så tog inte våran hund död på vår lilla underlat han fick tag i, han bara slickade den o höll den mellan tassarna (den blev rätt omtöcknad ändå av den behandlingen!).

Det handlar nog inte om storleken på fågeln utan snarare humöret;)
gadriel här på forumet har ju en liten brunhuvad som satt sig i respekt hos katterna och dom är ju inte särskilt stora.

Sen är det väl kanske viktigt att fågeln har en säker bur så inte katterna kan ta sig in när du inte har uppsikt och sen ha uppsikt när fågeln är ute.

Vi har haft undulater och katt. I början hade vi en sprutkanna laddat med vatten och efter några ducshar var inte fåglarna intressanta mera.

Följer den här tråden med intresse. Har alltid velat ha en fågel, men tänkt det är kört när man har katt. Hoppas jag har fel.

Nöjer mig med att sätta upp talgbollar, tills vidare. :)

Jag hade 2 undelater innan, som mina katter inte rörde ens om dom vandra runt på golvet, så ja trodde ju de va lugt, men en dag när ja kom hem va pippiarna slukade, va de jobbigaste ja varit me om då underlaterna va som ens bästa polare me jämt, nu har ju mamma den katten som slukade fåglarna, å jag har flyttat hemifrån å skaffat egna katter, men gud va ja saknar fåglar :cry: så funderar nu på kakadua men vet ju inte om ja vågar :( mina katter rör ju inte chinchillorna, men fågel kanske är mer intressant???

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
196
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
183
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
663
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV