En katt till?

K

knas

Vi blev med katt i sommar. En helt vanlig bondkatt. Hon är nu drygt 6 månader. Vi funderar nu på att skaffa en kompis till henne. VI bor i stort hus så plats är inget problem.Tror ni det skulle gå bra.:confused: Har någon gjort som vi tänker tar gärna emot råd och erfarenheter:bow:

Sv: En katt till?

hmm det ska väl inte vara några problem tror jag.. kanske en i samma ålder så de är på samma nivå med lekande ? en äldre kommer nog vilja uppfostra eran lilla busunge .. har två ungar i samma ålder här hemma + mamma till den ena. fast mina är vildkatter iof så det är inte samma sak direkt.. dock har ungarna mer utbyte av varandra - även om de gärna sover i hög på mamma katt..

Tack för rådet, vi tänkte nog en i samma ålder eller kanske ännu yngre. Men jag har hört om en del katter som protesterar när de får konkurrens och börjar kissa inne osv. därför tvekar jag lite

Jag upplever det som ovanligt med protestkissande när man skaffar en till katt men när det händer blir det ju ett stort problem det är nog därför man hör en del om det.

Det ni kan tänka på är att ha flera lådor en del katter vill inte dela låda. Det är bra om man kan dela av huset ibland de första dagarna så att katterna kan äta och använda lådan ifred och ta det lite lugnt utan den andra katten.

Med tanke på hur ung er katt är blir det nog inga större problem med en kattunge :)

Jag har tänkt att kastrera i januari 2008, det var veterinären som tyckte att det var lagom men kanske blir det tidigare om vi får en katt till. Blir bara mer förvirrad när jag läser på nätet. En del tycker två honor andra menar att det inte blir bra utan hona hane är bättre:confused:. Jag hade tänkt en liten tjej till.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
196
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama