En husdjursägares undran

Jillybean

Trådstartare
Mitt liv har sedan barnsben varit berikat av husdjur. Jag kan faktiskt inte minnas en tid utan fyrbent, bevingat eller akvatiskt sällskap! Hundar, katter, marsvin, hamstrar, fåglar, fiskar och kaniner. Jag känner mig väldigt lyckligt lottad som har så många varma minnen av dessa bekantskaper genom tiderna! :love:

Det finns dock en del saker jag undrar över. T.ex:

Hur många decibel kan ett hungrigt marsvin uppnå?

Hur många kvm tapet kan en kanin äta innan den inser att det inte är mat?

Om man v. 1 har 2 guppys av vardera könet i ett 100-liters akvarium, hur många har man v. 52?

Hur många m/tim kan en överaktiv hamster kuta i sitt motionshjul?

Om man har 8 (7 korthårs och 1 angora) katter, hur många kg katthår konsumerar man da årligen?

Med en felmarginal på + eller - 0,002 sekunder, hur länge kan en labbe sitta med en bit falukorv på nosen om man glömmer bort att säga "OK!" ?

Om buren med kanariefåglarna (2 st) sitter 1 m och 50 cm över golvet, hur länge tar det innan fröskalen når upp till burens botten om man låter bli att sopa/dammsuga under?

Någon som vet??

:D

Sv: En husdjursägares undran

:rofl: underbara funderingar!

En sak som jag har funderat över är varför man, om man är katt, inte kan äta vissa delar av en del råttor?
Igår fick jag nämligen sopa upp en lever, en tunntarm och en tjocktarm, och råttans nos och hjärna från gången upp till huset..... :confused: det har hänt flera gånger förut.

En annan fundering är också om man någonsin kommer fån hår-fria textilier någon mer gång i sitt liv, om man gör sig av med alla djur?

min katt lämnade alltid mössens/råttornas urinblåsa kvar på golvet :angel:

jag har alltid undrat hur länge en vandrande pinne är dräktig...eller hur det funkar, eftersom honorna är jungfrufödande...

på många gnagare ska väl inälvs-paketet vara riktigt äckligt i smaken(om nu resten är så gott..:p) så de flesta katter lämnar dem..:D

Varför är igelkottar självmordsbenägna?
Eftersom de promt ska IN I hundarnas rastgård. Och inte lär dig se heller av av att bli skällda på och bitna/skakade.

Och jag undrar hur många hårstrån min jämte tappar varje dygn?
Jag dammsuger varje kväll och på morgonen ligger det ett fint lager hår över hela golvet igen.

jag har alltid undrat hur länge en vandrande pinne är dräktig...eller hur det funkar, eftersom honorna är jungfrufödande...

Vandrande pinnar är hermafroditer (tvekönade) och lägger ägg.
Jag upptäckte ca 6 mån senare 72 :eek: "minipinnar" i buren.
Men jag vet inte om det tar så lång tid.
Jag hade en pinne när jag var liten, och då trodde jag att "kulorna" var bajs. :angel:

Ja just ja! Såna hade jag också! Mamma höll på att få dåndimpen då alla 250 bebispinnarna rymde! :rofl:

Om h*n är som min collie/pyrenee/spanielmix så skulle jag gissa runt 3,8 triljoner...

Jag hade oxå ca 500 st pinn-bebisar på rymmen när familjen kom hem efter semestern! Morsan var överlyckig...NOT.

Ingen som har bilder på sina pinn-bebisar?

Mina djur är ganska väluppfostrade. Jag har visserligen vita hästhår överallt men det är ju två om det. Katten lämnar inga inälvor inne men naturligtvis tar hon med presenter till matte. Och så håller hon matte sällskap när matte surfar, sover, läser, vakar över hästen i hagen osv. :love:

Elvis08042301.jpg

Jag har alltid undrat hur ett fullvuxet marsvin tar sig igenom en springa på 5 cm

Hur dum en katt kan bli...
Hur kan man sätta sig precis där det precis släpps ner en 400kg hösilagebal..?
Man hör bara ett läte,ja det går inte att beskriva lätet,det måste höras..,och lyfter snabbt balen..
Och i 120 springer katten..oskadd..

För att sedan två veckor efter detta sätta/lägga sig på järnvägen..och överleva..när tåget kommer!

Hur jävla självmordsbenägen katt en katt bli...?

"Har katter verkligen NIO liv?"
- Din katt håller nog på att testa om så är fallet eller ej :D

Liknande trådar

S
Övr. Djur Jag ska bli sambos och vi har nyligen flyttat in i en lägenhet. Känns dock lite tomt utan djur då jag är van att ha både katter hundar...
2
Svar
36
· Visningar
2 835
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve