Jillybean
Trådstartare
Mitt liv har sedan barnsben varit berikat av husdjur. Jag kan faktiskt inte minnas en tid utan fyrbent, bevingat eller akvatiskt sällskap! Hundar, katter, marsvin, hamstrar, fåglar, fiskar och kaniner. Jag känner mig väldigt lyckligt lottad som har så många varma minnen av dessa bekantskaper genom tiderna!
Det finns dock en del saker jag undrar över. T.ex:
Hur många decibel kan ett hungrigt marsvin uppnå?
Hur många kvm tapet kan en kanin äta innan den inser att det inte är mat?
Om man v. 1 har 2 guppys av vardera könet i ett 100-liters akvarium, hur många har man v. 52?
Hur många m/tim kan en överaktiv hamster kuta i sitt motionshjul?
Om man har 8 (7 korthårs och 1 angora) katter, hur många kg katthår konsumerar man da årligen?
Med en felmarginal på + eller - 0,002 sekunder, hur länge kan en labbe sitta med en bit falukorv på nosen om man glömmer bort att säga "OK!" ?
Om buren med kanariefåglarna (2 st) sitter 1 m och 50 cm över golvet, hur länge tar det innan fröskalen når upp till burens botten om man låter bli att sopa/dammsuga under?
Någon som vet??
Det finns dock en del saker jag undrar över. T.ex:
Hur många decibel kan ett hungrigt marsvin uppnå?
Hur många kvm tapet kan en kanin äta innan den inser att det inte är mat?
Om man v. 1 har 2 guppys av vardera könet i ett 100-liters akvarium, hur många har man v. 52?
Hur många m/tim kan en överaktiv hamster kuta i sitt motionshjul?
Om man har 8 (7 korthårs och 1 angora) katter, hur många kg katthår konsumerar man da årligen?
Med en felmarginal på + eller - 0,002 sekunder, hur länge kan en labbe sitta med en bit falukorv på nosen om man glömmer bort att säga "OK!" ?
Om buren med kanariefåglarna (2 st) sitter 1 m och 50 cm över golvet, hur länge tar det innan fröskalen når upp till burens botten om man låter bli att sopa/dammsuga under?
Någon som vet??