En hel natts sömn!

ia_

Trådstartare
Maja sov hela natten genom utan mat när hon var 1-3 månader, sedan började hon vakna för att äta en ggr/natt, senaste månaden har hon vaknat två ggr/natt för mat (ammas). Jag har inte sett detta som något jobbigt alls eftersom hon somnmar om genast, jag är uppe max 15 min åt gången.

Dock har vi börjat ge henne välling nu precis innan vi går och lägger oss. Så två kvällar i rad nu har jag väckt henne mellan kl 22 och 23 och gett henne välling. hon slukar 200ml utan problem OCH...... Hon sover fram till minst 7 på morgonen utan att vakna!:bump:

Jag känner mig som en helt ny människa efter bara 2 nätter med sammanhängande sömn:bow:

Hoppas verkligen nhu att detta kan hålla i sig, hade varit riktigt skönt!

Tog sin tid att hitta välling + flaska som damen accepterar. Men nu med Tommie Tippie flaska samt nestlés gonatt välling funkar det! Allt från sempers ratar hon har vi märkt, testatburkmat, välling och gröt, totalvägrar, medans med nestlés grejer går allt ner :D:D

Sv: En hel natts sömn!

Härligt att få sova! Själv har jag inte sovit en hel natt sen My föddes för 7,5 månad sedan, och dessförinnan sov jag riktigt dåligt pga graviditeten, men konstigt nog har jag ändå inte känt mig speciellt trött. Fram tills för en månad ca så var det ju bara amning jag vaknadde för och My äter på t¨vå röda, så det störde knappt. Men nu är hon vaken många och långa omgångar på nätterna och härjar runt i sängen och är superlycklig... vad gör man då?! Gahhh... (vi samsover bör tilläggas, fast hon har en spjälsäng med öppen långsida).

My hade också en period när hon ratade grötar och fruktpuréer från semper men älskade nestlés. Nu är det nästan tvärtom =)

//Julia

Men hon sover ju "själv" fast spjälisen hör ihop med deras säng :D

Haha det missade jag, men kan hon inte bli för intresserad av att se mamma o pappa då? Roligare med dem än att somna om. Alltså jag bara funderar, jag har börjat samsova med Elias igen för just nu passar det honom bättre o ibland vill han ligga för sig själv.

Låter underbart!

Själv har jag inte sovit en hel natt än och dottern är 2,5 år drygt. Fick en till tjej för en dryg månad sen så nu lär det väl i värsta fall dröja ytterligare ett par år innan det inträffar (fast den lilla sov ändå 7 timmar i sträck igår, från 20-03, och den stora sover bättre och bättre så potentialen finns).

Har noterat flaskmärket/vällingmärket ni använder så ska jag testa sen när det blir aktuellt att börja med välling med förhoppning om samma effekt!

Vi har provat att ha henne helt i egen säng också, men då sover hon inte alls bra. Hon är inte alls lättväckt utan sover gott när hon vill, men vaknar oftast med max tre timmars mellanrum. Det har inte alltid varit såhär, i början sov hon bättre (men alltid minst ett uppvak för mat), men nu sista tiden har det varit rätt kämpigt. I natt sov hon dock utan att vakna upp allt för mycket och lattja runt som hon brukar, det var skönt. Det blev dock tre uppvak, varav ett för mat.

Anledningen till att vi började lägga henne i sin egen säng istället för mellan oss var just för att när hon vaknade så härjade hon runt mellan oss och tyckte det var skitkul att leka med både mamma och pappa (som förvisso inte gjorde några lekförsök, men tydligen var det kul ändå). Så lite bättre har det blivit sen hon hamnade i "egen" säng. Jag tror dock att det framförallt handlar om att hon är så jäkla nyfiken och hungrig på livet att hon inte har ro att sova. Hon vill liksom inte missa något! Just nu har det hänt mycket med henne och hon har börjat krypa riktigt snabbt, så så fort hon vaknar trycker hon upp sig på alla fyra och då vaknar hon ju liksom till bara av det.

Ja ja, förlåt TS för trådkap =)

//Julia

Hm knas, fast vissa veckor är det ju oroligare sömn för många - inför kommande utvecklingssprång. Hon är inte i en sån fas?

Är hon säkert... Det är mycket nu med allt. Krypandet går bättre oh bättre och hon får en jäkla fart här hemma på golven. Hon vill utforska allt och är så nyfiken på allting att hon liksom inte har ro att sova. Hon dregglar en massa igen nu så jag misstänker att det dessutom är fler tänder på g.

Det går väl över förr eller senare! Hon är iaf helt underbar att vara med, jag tokälskar den här åldern!

//julia

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har lite frågor och funderingar gällande amning. Min pojk är 6 månader om en vecka och ska då enligt BVC byta ut en portion till...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 720
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin...
2
Svar
20
· Visningar
39 100
Senast: Brandgul
·
S
Småbarn Har en dotter på 9 månader strax som är väldigt matglad. Mat har aldrig varit något problem med maten och hon får välling morgon och...
Svar
17
· Visningar
1 718
Gravid - 1år Sedan sonen var ungefär 6 månader så har han ätit gröt och mat två gånger var varje dag. Det har gott jättebra. Han har aldrig varit...
Svar
8
· Visningar
1 246
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben