en häst??

M

milles mamma

är det förbjudet att ha en häst själv utan hästkompis...med ev grisar som sällskap i hagen brevid??

Sv: en häst??

är det förbjudet att ha en häst själv utan hästkompis...med ev grisar som sällskap i hagen brevid??

Nej det är inte förbjudet men det borde det absolut vara!
Hästar är flockdjur, och en människa (eller grisar) för den delen kan inte ersätta det. Jag skulle ALDRIG ha min häst själv.

jo men samtidigt funderar jag ev på att ta bort min sk fång ponny,så han slipper å lida...visst kommer jag att skaffa en kompis i framtiden men kanske inte förrän ca 6mån....

Om hästen klarar av det och inte blir helt stirrig så är det nog inga problem. Inte optimalt såklart men om du tänker skaffa en häst så småningom så är det lugnt.

Har du den tillsammans med grisar nu? För tänk på att hästar ofta reagerar väldigt starkt mot grisarna och det kan ta ett tag innan de vänjer sej vid varann.

den har gått brevid grisar i ca 1år å nu reg hon helt ok på dom

Det är fullt tillåten. De införde en regel på att hästar måste ha hästsällskap, men det är nu borttagen igen.

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 038
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 698
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama