En hane till?

K

Keanu

Jag har reserverat en skogkattunge, en hane på 11 veckor. han ska vara till sällskap till min kastrerade hane Keanu som nog många av er vet är inkontenent men som jag och veterinären tror ska kunna bli helt bra igen, men att det tar tid..lååång tid!! Eftersom Keanu är mycket ensam på terassen och jag tror inte att han gillar det skulle ett sällskap vara toppen (han kommer mycket bra överens med andra katter). Men, min oro är den att den lille kattungen lär sej o tar efter den äldre katten o börjar kissa lite varstans han också?! För TVÅ som kissar överallt skulle bli för mycket för mej... Även om jag torkar o gör rent varje gång den store katten gör en "olycka" så kommer ju den lille ändå att känna lukten eftersom deras luktsinne är så mycket bättre än vårat och tycka kanske att han också vill kissa där??? Kanske jag skulle kastrera honom tidigt, skulle det ifall hjälpa? Någon som kan råda mej?

Sv: En hane till?

nä, det är väl inte kul o prata om kiss, bajs o kastrering :eek::eek:

jag gör sen en ny tråd med kort på den nye kissen!! :bump:

Vet inte om tidig kastrering hjälper men om du på varje kissfläck torkar (efter rengöring) med ättikssprit så känner inte ens katten doften:)

Hur lång tid handlar konvalesensen om?

Du kan inte vänta med att ta hem kattungen tills det är över?

De lär sig ju lätt av varandra att det är "ok" att kissa lite var som helst och som du skriver, en går an men två:crazy:

Enligt veterinären skulle jag kunna se en förbättring i oktober, senast november. Om det inte blir någon förändring inom den tiden så ärligt talat vet jag inte om jag orkar hålla på mer med det här...
Kattungen är tre månader i slutet av september så det stämmer ju inte så bra med konvalesens-tiden... Jag känner mej tveksam, men argumenten för en katt till är ju så många, som att Keanu kan leka under dagarna med den nye katten o känna sej mindre ensam och barnen får en katt som dom kan gosa med o ha glädje av...
Jag var o tittade på den lille idag, så klart var han bedårande!
Men jag vet inte riktigt om jag kanske gör nåt dumt:confused:

Ja det är inte något lätt beslut:crazy:

Jag skulle nog ändå råda dig att vänta, det vore så tråkigt om den nya katten gör som den andra, den nya fattar ju inte varför det inte är ok för den att kissa varsom helst, eller ja den kanske fattar:confused:

Jag vet inte hur stor risken är. Har ju levt ihop med en kisse som inte var rumsren alls under sina 7 år hos mig. Har under den tiden köpt 2 nya katter som inte tog över hennes beteende och inte heller den som föddes hos mig gjorde det.

På golv och annat använde jag Prefect rengöringsmedel (finns som pulver bl.a) och tyckte det var kanon.

Tack för svar o goda råd om rengöring! Lille-katten är nu bokad och jag får hoppas att allt går bra och som jag tänkt mej...

Här är en bild på honom:
photo.php

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Nikan
·
Katthälsa Någon som har tidigare erfarenhet av att återintroducera katter för varandra? Har en kastrerad hane på 2 år som flyttade hem till mig...
Svar
0
· Visningar
770
Senast: Bengalo
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 306
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama