En händelserik helg

a_c72

Trådstartare
Phuuu.. Nu är det gjort..
Så många NYA saker som Krutrök och jag upplevt tillsammans igår.

Första gången som han åkte transport i våran ägo. Klev utan problem in i transporten och morsade på kompisen där inne. Stod sen lugnt och fint medans vi väntade på tillåtelse att lasta ur..

Knata in i nytt stall utan tvekan.. Fick stå i spilta.. INGEN höjdare då man vill se allt. Tur att jag hade halsem på honom för när jag tittade till honom så hade han lyckats få remmen över ena örat... Med en grimma på herrn så hade det varit en lös häst ute på vift i storstan...

Första gången på upps drygt 15 år som jag vistas i RIDHUS.. VARMT va det.. Det var otroligt givande att köra för Maria! Helt klart nyttigt att komma iväg och få vidga sina vyer..
Det var inte såå hemskt som jag hade inbillat mig att det skulle vara..
NÄSTA gång vi åker till en sån stor anläggning ska jag dock ha med MIG rullatorn så jag har en möjlighet att vara människa dagarna efter.. De va MÅNGA meters promenad för att titta till hästen..å självklart vill man göra det då det är första gången han var borta hemifrån och stod i SPILTA ja jag är HÖNSMAMMIG...

Anna-Carin

Sv: En händelserik helg

Kul att det går så bra för er!!! Vad tyckte Maria om er då? Vart var ni? Jag tycker Krutrök är supersnygg, lägg gärna in lite fler bilder :)

Själv är jag inne i en svacka så just nu går det inte så bra, tyvärr...

Kul att det går så bra för er!!! Vad tyckte Maria om er då? Vart var ni? Jag tycker Krutrök är supersnygg, lägg gärna in lite fler bilder :)

Själv är jag inne i en svacka så just nu går det inte så bra, tyvärr...

Ja vad tyckte Maria?? Att jag borde haft HJÄRNKONTORET med mig från början tror jag.. Fick lite hjärnsläpp..
Jag hade ingen egen vagn med mig och satt inte så bra i den lånade. Varpå jag spände mig och de kände säkert herrn av..

MEN.. Maria gillade Krutrök i allafall. Jag fick med mig många bra tips hem om hur vi ska jobba vidare. Det gäller ju att inte glömma bort hur lite skolkörd Krutrök är. Han har varit hos oss i drygt 2 månader. Å inte körd ens hela tiden. Å han VILL så himla mycket. Å när det inte går som han tänkt sig så blir han hetsig..

KÖRNINGEN är det som håller mig igång just nu så jag FÖRSÖKER göra det till något posetivt..

Anna-Carin

jag tyckte det såg jätte bra ut:banana:
man blev verkligen inspererad..
han är ju för himla stilig krutrök:love:

lycka till med tränimgen:banana::banana:

jag tyckte det såg jätte bra ut:banana:
man blev verkligen inspererad..
han är ju för himla stilig krutrök:love:

lycka till med tränimgen:banana::banana:

Tack tack!
Han ÄR stilig lilla Krutrök:smirk:.
På hemma plan är han en ständig källa till glädje. Har man tråkigt kan man alltid sätta sig och titta på honom en liten stund och VIPS så har man ett leende på läpparna.

Igår var herrn allt utom stel. Han hade en show för min sambo när han kom hem från jobbet. ( Pelle var med mig för att få på sig en framsko) Lilla Krutrök stod INNAN Stefan körde ner på våran väg och åt hö i godan ro.. Men..när han klev ur bilen så sprang lilla gubben och ruskade på huvudet slog med frambenen.. Studsade iväg i full galopp med tillhörande bakutsparkar... ALLT för att få uppmärksamhet.
Själv så har jag fullt sjå att ta mig fram även idag.

Anna-Carin

:):)
Han ÄR fin och JÄTTEKUL att jobba med.. Gäller bara att få all uppmärksamhet riktad emot den som håller i tömmarna så blir det ännu bättre..

Rom byggdes inte på en dag. Å jag och Krutrök håller ju egentligen fortfarande på att lära känna varandra och våra sätt att agera i olika situationer.. Som sagt han ÄLSKAR att jobba och få uppmärksamhet.. lite av en clown är han allt..

Anna-Carin

Ja det ska bli kul att se er fortsätta utvecklas.

Så här i efterhand efter att ha sett er på film också så är jag glad att jag var för sen att anmäla mig för att få plats och träna då :D
PUH! Hade förmodligen åkt hem och grävt en grop åt mig själv efteråt :angel:

Men hallå.. SÅ ska man väl inte tänka..

På KURS eller TRÄNING åker man för att utvecklas därifrån man är för dagen!!

Det finns ALLTID saker man kan förbättra!!

Anna-Carin

Klart det gör, men man ska ha en hjärna som är på on också och inte på off :devil:
Undrar om onoff har nya hjärnor :p
/tomten är knäpp idag (också)

Klart det gör, men man ska ha en hjärna som är på on också och inte på off :devil:
Undrar om onoff har nya hjärnor :p
/tomten är knäpp idag (också)

MIN hjärna va på OFF när vi kom in i ridhuset JAG LOVAR...

Men när Maria hjälpt oss med anpassning av utrustningen och jag fick klättra i vagnen så hamnade den nästan på ON i allafall. Jag bokar genast upp mig på ny KNOPP Om de finns och helst kropp också för min är fortfarande MÖR efter i söndags..

Anna-Carin

Liknande trådar

Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: axel
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag hade min häst uppstallad på ett litet stall med tre boxar och en mindre box som var en blandning av spilta och box. Det var...
Svar
16
· Visningar
3 111
Senast: Rufss
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka