stjarnhimmel
Trådstartare
Nu är det den tiden på året då pristagarna av nobelpriset tillkännages. Och jag måste erkänna att jag tycker det är lite häftigt med nobelpriset. Så kul att forskning får uppmärksamhet. Jag gillar att kolla på presskonferenserna när vinnarna meddelas och ett av de prisen jag brukar försöka ha lite extra koll på är litteraturpriset. Idag kommer vinnaren av det att meddelas.
När jag läser på lite vilka som tippas som vinnare nämns några namn;
Nu är det den tiden på året då pristagarna av nobelpriset tillkännages. Och jag måste erkänna att jag tycker det är lite häftigt med nobelpriset. Så kul att forskning får uppmärksamhet.
Ett av de prisen jag brukar försöka ha lite koll på är litteraturpriset. Idag kommer vinnaren att meddelas.
Jon Fosse
Ljudmila Ulitskaja
Mircea Cărtărescu
László Krasznahorkai
Can Xue
Joyce Carol Oates
Någon annan som också följer nobelpriset?
Själv har jag läst ett par av författarna ovan ´, Jon Fosse, Joyce Carol Oates, Ljudmila Ulitskaja
Någon annan som har läst dessa eller tidigare litteraturpristagare?
Nu är det den tiden på året då pristagarna av nobelpriset tillkännages. Och jag måste erkänna att jag tycker det är lite häftigt med nobelpriset. Så kul att forskning får uppmärksamhet.
Ett av de prisen jag brukar försöka ha lite koll på är litteraturpriset. Idag kommer vinnaren att meddelas.
Jon Fosse
Ljudmila Ulitskaja
Mircea Cărtărescu
László Krasznahorkai
Can Xue
Joyce Carol Oates
Någon annan som också följer nobelpriset?
Själv har jag läst ett par av författarna ovan ´, Jon Fosse, Joyce Carol Oates, Ljudmila Ulitskaja
Någon annan som har läst dessa eller tidigare litteraturpristagare?