En dröm som går i uppfyllelse... eller?

SnelaHesten

Trådstartare
Hej,

Ja är ny här på forumet och ny i hästvärlden överhuvudtaget. När jag var liten drömde jag om att få vara och verka med hästar, men eftersom min mamma var fruktansvärt allergisk fick jag aldrig möjlighet till detta. Nu har jag dock blivit antagen till en hästrelaterad utbildning och har därför alla möjligheter att få följa min barndomsdröm och arbeta med hästar på heltid.

Problemet är att jag är fullt utbildad inom en annan bransch och har sakteliga börjat bygga på vad man skulle kunna kalla en karriär inom den branschen. Jag har dessutom precis blivit erbjuden ett mycket bra jobb. Så nu står jag här i valet och kvalet och vet inte vilken väg jag ska ta. :confused:

Jag undrar därför vad ni tror som har lite mer erfarenhet av det här med hästar och kanske även av att jobba på heltid med tävlingshästar. Hur tror ni att jag får ut mest av mina häst-drömmar? Genom att plugga, med studielån och allt vad det innebär och sedan arbeta heltid med pållarna eller att arbeta i en bransch där jag känner mig tryggare och med bättre betalt för att på fritiden rida på ridskola och på sikt kunna köpa mig en egen häst?

Ps. Kanske ska nämna att jag är 24 år och lever tillsammans med sambo om det kan vara relevant på något sätt.
 
Sv: En dröm som går i uppfyllelse... eller?

Behåll jobbet, börja på ridskola, rid gärna privatlektioner och köp egen häst längre fram i tiden.

Att arbeta med hästar i längden passar väldigt få, ett jävla slitgöra och alldeles förlite betalt.
För de flesta falnar intresset när det blir många och långa tunga dagar..
 
Sv: En dröm som går i uppfyllelse... eller?

Jag kan ju bara tala för mig själv -men jag hade fortsatt med jobbet du börjat bygga en karriär inom och ha häst vid sidan av. Man kan ju rida aktivt och tävla m.m. ändå. Men det är tufft att bara jobba inom hästbranschen och få det att gå runt.
Men vill du satsa stenhårt och vill jobba med hästar så får du satsa på det.