Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo men då måste man ju ha maximal otur om dessa finns där.Stafylokocker Aureustoxin.
Sporer av Clostridium perfringens.
Den skall ha handskar på sig.
Vad jag vet så är det krav på det när man hanterar livsmedel.
Ja ja vi dör nog av det allihopa.
Jag skrev allt som är farligt.
Inte allt som kan göra dig sjuk.
Olika eller hur.
Iofs, men den diskussionen kom ju ur at jag frågade roxer vilka toxiner som skulle bildas och vara ett problem på rått kött och de enda som kom upp var enterotoxiner från e. coli och sedan din kommentar om s.aureus toxiner.
Just s.aureus tas ofta, och felaktigt, upp som en risk med rått kött, att toxinet är värmestabilt spelar liten roll om det inte bildas...
Lånar talarförmågan ett tag..
För dem som är känsliga med "sista förbruningsdatum" och liknande får börja handla på Ica så slipper ni lukta eller smaka på köttet, utan kan blint gå på den lilla etiketten ...
Jag tror det stör lite för mycket när någon kommer in i tråden och faktiskt VET vad den pratar om, istället för att bara gissa eller återupprepa vad den hört nån annan säga nån gångOm du läser igen så svarade jag ENBART på exempel på sådant som överlever upphettning generellt och inte sannolikheten i det aktuella livsmedlet.
Att försöka göra sig lustig på andra är inte den finaste egenskapen en människa kan ha, det vet du va?
Jag tror det stör lite för mycket när någon kommer in i tråden och faktiskt VET vad den pratar om, istället för att bara gissa eller återupprepa vad den hört nån annan säga nån gång